Dames onderuit tegen Nemelaer

Leveroy met lege handen bij seizoensopening

Door blessures en afwezigen telde de selectie van oefenmeester Wim Zwambag vanochtend slechts 9 fitte speelsters. Gelukkig was de zieke Janou Suntjens ‘gewoon’ van de partij en maakte de 15-jarige jeugdspeelster Kim Corsten haar debuut in het damesteam, waardoor de thuisclub tóch met 11 speelsters aan de aftrap kon verschijnen.

Vanwege deze personele problemen waren de verwachtingen in de eerste competitiewedstrijd niet al te hooggespannen. Vooraf echter al de handdoek werpen, zo zitten de ‘dames van Leivere’ niet in elkaar. De tegenstander van vandaag was Nemelaer uit Haaren, een dorp gelegen tussen Tilburg en Den Bosch. Net als Leveroy kwamen de Noord-Brabantsen vorig seizoen nog uit in de 3e klasse.

Leveroy begon sterk aan de wedstrijd en kreeg via Marlou van Diepen al snel een grote kans op 1-0. Helaas wist de keepster van de bezoekers redding te brengen. Cobianne van Laarhoven trof niet veel later wel doel, maar haar treffer werd geannuleerd vanwege buitenspel. Een nieuwe doelpoging van Marlou van Diepen eindigde op de lat, waardoor, nadat de mist was opgetrokken, nog steeds de brilstand op het scorebord stond. Ook, omdat de gasten, ondanks twee goede kansen, nog niet hadden gescoord.

Gaandeweg de eerste helft vorderde moest Leveroy het initiatief steeds meer aan de tegenstander laten. Het was dan ook niet geheel verrassend dat Nemelaer in de 33e minuut de score opende. Een vrije trap op de rand van het strafschopgebied werd had binnen geschoten. Niet veel later werd het, uit een makkelijk weggeven hoekschop, 0-2. En op slag van rust viel zelfs de 0-3. Een flinke domper voor de thuisclub, die zo voortvarend aan de wedstrijd begonnen was.

Leveroy begon met frisse moed aan de tweede helft, maar de eerste doelpoging van Nemelaer na rust leverde opnieuw een treffer op: 0-4. Hoewel de rood-witten beseften dat de punten mee naar Noord-Brabant zouden gaan, deden ze er alles aan om de score een wat draaglijker aanzien te geven. En halverwege de tweede helft kon ook de thuisclub juichen. Michelle Kurvers, die vandaag de aanvoerdersband droeg, liet een vrije trap van grote afstand keurig in de rechterbenedenhoek ploffen. Het was haar eerste doelpunt als speelster van Leveroy.

Een kwartier voor tijd wist ook Marlou van Diepen het net te vinden: 2-4. Verder kwam de inhaalrace van Leveroy helaas niet. Sterker nog, in de 96e minuut scoorde Nemelaer nog een keer, waardoor de wedstrijd eindigde in een geflatteerde 2-5 zege voor de bezoekers.

Volgende week zijn er, vanwege het jubileumweekend van SV Leveroy, geen wedstrijd. Een week later, op zondag 8 oktober, spelen de dames om 12.00 uur een uitwedstrijd in Middelbeers tegen de Beerse ‘Boys’.

o 25 f 2017