Dames verliezen van koploper

Leveroy VR1 verliest wedstrijd in openingsfase

Voor het eerst sinds november 2017 (!) speelde Leveroy VR1 weer een keer een competitiewedstrijd op het eigen sportpark. Hoewel de voorgaande vier thuisduels winnend werden afgesloten, waren de bezoekers uit Eindhoven vandaag favoriet. De Brabantse formatie is immers de trotse lijstaanvoerder en met Rood Wit '62 VR1 de grootste titelkandidaat in de 2e klasse G.

Het begin van de wedstrijd verliep desastreus voor de thuisclub, al zou je ook kunnen zeggen dat de koploper uitermate voortvarend van start ging. Er waren nog geen 5 minuten gespeeld of het stond 0-2 voor de bezoekers. Leveroy herstelde zich knap van deze tegenslag en had in het resterende gedeelte van de eerste helft haar zaakjes verdedigend prima op orde. Sterker nog, het kreeg zelf de beste kansen om te scoren. Zowel Sildra Zwambag als Marlou van Diepen stuitten echter op de Eindhovense sluitpost.

Ook na rust hield Leveroy, ondanks een groot veldoverwicht van Eindhoven AV VR2, stand. Aanvallend kon de thuisclub weinig gevaar stichten, al kreeg Marlou van Diepen nog een grote kans op de eretreffer. Na een fijne steekpass van Sandra Smeets passeerde ze weliswaar de keepster, maar miste haar inzet snelheid waardoor hij door een van de Brabantse verdedigsters voor de doellijn kon worden weggehaald.

Volgende week speelt het elftal van Wim Zwambag om 11.30 uur de verre uitwedstrijd tegen Nemelaer VR1. In de stand staat de ploeg uit Haaren momenteel één puntje achter op de rood-witten. Laten we hopen dat er dat na volgende week vier zijn.

z 08 u 2018