Driepunter dames

Belangrijke driepunter Leveroy VR1

Voor het eerst sinds 26 november 2017 viel er weer iets te juichen voor het dameselftal van SV Leveroy. Naaste belager Nemelaer werd in eigen huis met liefst 0-5 te kijk gezet door de rood-witten, die afgelopen weken juist zo moeizaam tot scoren kwamen.

Trainer-coach Wim Zwambag had in Haaren de beschikking over precies 11 speelsters, die niet eens allemaal okselfris waren. Net als vorige week tegen FC Eindhoven AV VR2, koos hij daarom voor een behoudende speelstijl. Leveroy probeerde vanuit een hechte defensie via de omschakeling gevaarlijk te worden en op die wijze haar eerste uitzege van dit seizoen te boeken. En hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het vandaag niet tegenzat, werd dit strijdplan uitstekend uitgevoerd met een klinkende winst tot gevolg.

In de 7e minuut kwam Leveroy op voorsprong. Marlou van Diepen kreeg de bal enigszins gelukkig mee en krulde vervolgens de bal fraai voorbij de keepster in de lange hoek. Vlak nadat een van de speelsters van Nemelaer de bal tegen de paal schoot, zorgde Sandra Smeets voor de 0-2. Zij profiteerde optimaal van een misverstand in de opbouw van de thuisclub en maakte haar 10e treffer van het seizoen.

Nemelaer probeerde zich terug te knokken in de wedstrijd, maar liep zich keer op keer stuk op het gegroepeerd spelende Leveroy. En op de momenten dat de groen-gelen wél een gaatje vonden in de achterhoede van de bezoekers, toonde keepster Saskia Aspers haar kwaliteiten. Aan de andere kant sloeg Leveroy na ruim een uur spelen genadeloos toe via een messcherpe counter. Marlou van Diepen werd in eerste instantie nog gestuit, maar hield balbezit en stelde Sandra Smeets in staat de 0-3 binnen te knallen. In de slotfase strooide de sterk spelende Marlou van Diepen nog meer zout in de Brabantse wonden met 2 prima goals.

Volgende week staat opnieuw een uitwedstrijd op het programma. Leveroy VR1 neemt het dan om 10.00 uur op tegen rode lantaarndrager FC Cranendonck VR1.

Virusvrij. www.avg.com

z 15 u 2018