Gelijkspel Leveroy in aantrekkelijke derby

Leveroy heeft vandaag de punten gedeeld met de buren uit Eindse Boys. In een aantrekkelijke derby werd het uiteindelijk na 90 minuten 3 – 3. Het was de ploeg uit Eind dat het beste uit de startblokken kwam en dan ook verdiend  in de 7e minuut op 0 – 1 kwam via Paul Dirckx . Hierna kregen de Boys de gelegenheid om de voorsprong te vergroten maar gelukkig voor Leveroy gebeurde dit niet. Na het eerste kwartier dat voor Eind was kwam Leveroy beter in de wedstrijd en in de 19 e minuut wist Bart Cillekens de gelijkmaker binnen te schieten 1 – 1. Nog geen 2 minuten later kwam Eind weer op voorsprong een cadeautje van Leveroy werd dankbaar door de Boys benut en zodoende stond het na 21 minuten 1 – 2 door een doelpunt van Bram Knapen. Toch kwam Leveroy hierna weer terug door in de 27 e minuut de 2 – 2 te scoren, het was Bart Cillekens die vanaf 20 meter verwoestend uithaalde en de stand weer gelijk trok. Hierna had Leveroy het overwicht maar het bleef tot aan de rust 2 – 2. In de tweede helft werd het een voortzetting van de eerste helft, beide ploegen gingen er vol voor en het was Eind dat in de 54 e minuut dat via een standaard situatie op 2 – 3 kwam door Paul Dirckx. Leveroy moest komen en kreeg kansen  maar ook de boys raakte de lat en de paal. Aan de andere kant moest de doelman van Eind tot twee keer toe in een uiterste krachtsinspanning een Leveroys doelpunt voorkomen. In de 71e minuut werd het alsnog 3 – 3 door Nick Opheij die van dichtbij scoorde. In het restant liepen emoties af en toe hoog op maar  na 90 minuten kon iedereen leven met het gelijkspel. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Crescentia  op het programma.

z 18 a 2018