Leveroy onfortuinlijk in Heythuysen

Leveroy heeft vandaag de derby in en tegen Heythuysen verloren met 4 – 2. De toeschouwers zagen een aantrekkelijk duel tussen de beide buren. Het was Leveroy dat prima van start ging en in de 8e minuut de leiding nam na een mooie hoekschop variant kon Nick Opheij van dichtbij scoren 0 – 1. Ook Heythuysen probeerde het wel maar de beste kansen waren in deze fase voor Leveroy. Toch kwam Heythuysen in de 38 e minuut op gelijke hoogte en werd het 1 – 1. Echter nog geen minuut later was het Nick Opheij die Leveroy  middels een schot van buiten de 16 meter weer op voorsprong zette 1 – 2. Nog voor de rust waren er kansen op de 1 – 3 voor Leveroy maar helaas werden deze niet benut. Na rust drong de thuisclub aan maar het was Leveroy dat  tot 2 keer toe dicht bij de 3 – 1 was. Hierna nam de druk toe van Heythuysen  kant  en na een verdedigings fout viel dan ook in de 63 e minuut de 2 – 2. Heythuysen rook meer en kreeg dit ook door wederom een fout aan Leveroy zijde werd het 3 – 2 voor de blauw- witten in de 73 e minuut. Leveroy deed nog enkele omzettingen en dit pakte bijna nog goed uit, enkele minuten voor tijd moest een verdediger van Heythuysen de bal van de lijn halen en voorkwam zodoende de 3 – 3. In de tegenaanval maakte Heythuysen aan alle onzekerheid een einde en scoorde beheerst de 4 – 2. Na afloop was iedereen het er over eens dat er meer in had gezeten. Jammer maar de volgende week weer nieuwe kansen als Sint Joost op bezoek komt in Leveroy.

Leveroy 2 verloor haar 3e competitieduel uit bij Someren 9 met 5 – 4. In een leuke wedstrijd wist het tweede steeds na een achterstand weer aansluiting te vinden maar uiteindelijk werd het een overwinning voor de thuisploeg. Voor Leveroy scoorde Joeri Dielissen 2x en Tat Pleeprom 2x.

De wedstrijd van Leveroy 3 uit bij DESM 7 leek op een gelijkspel zonder doelpunten uit te lopen. Maar in de slotfase was het de thuisclub die 2 keer toesloeg 2 – 0.

De dames pakte de 2e overwinning op rij. In de eerste helft was het de uitploeg uit Overloon die voor het meeste gevaar zorgde, echter het was Leveroy dat middels een prima genomen vrije trap van Marlou van Diepen op 1 – 0 kwam. Na de rust ging de strijd gelijk op en waren er beduidend minder kansen. Leveroy sloeg via Janou Suntjens echter in de laatste 10 minuten toe en behaalde een prima 3 – 0 overwinning.

z 07 e 2018