Nederlaag Leveroy in derby

Leveroy heeft vandaag in de uit derby met buurtgenoot Heythuysen een 2 – 0 nederlaag geleden. Beide ploegen waren voor aanvang al een hele tijd ongeslagen, Leveroy al 7 wedstrijden en Heythuysen (dat volop meedoet om de prijzen in de 5e klasse) maar liefst 11 wedstrijden.

Het was Heythuysen dat na 6 minuten al aan de leiding kwam door een vrije trap net buiten het 16 meter gebied 1 – 0. Hierna hield Heythuysen het initatief maar speelde het spel zich veelal af op het middenveld. Toch kwam Heythuysen na een goede aanval over de rechterkant op 2 – 0 in de 39e minuut.

Na de thee was er niet veel meer te genieten voor de toeschouwers, het spel zakte aan beide kanten naar een bedenkelijk niveau . Het enige waar van genoten werd was het mooie voorjaars zonnetje. De wedstrijd eindigde dan ook in een 2 – 0 overwinning voor Heythuysen. Komende (paas) zondag speelt Leveroy thuis tegen VV VOS uit Venlo.

Leveroy 2 doet door overwinning op koploper Merefeldia weer volop mee om de titel.

Het 2e moest vandaag tegen koploper Merefeldia 5 en moest om nog mee te doen om de titel winnen. Tegen het team uit Nederweert dat nog ongeslagen was lukte dit prima. In de eerste helft was het Leveroy dat domineerde en dan ook terecht op voorsprong kwam. Al voor de rust had men de strijd kunnen beslissen maar van de vele kansen werd er slechts een benut. Na rust viel tussen minuut 55 en 65 de beslissing, in deze 10 minuten scoorde Leveroy 3 keer en was de wedstrijd gespeeld. Beide ploegen scoorde hierna nog 1 keer en brachten zodoende een 5 – 1 eindstand op het bord. Door deze overwinning blijft de strijd om de titel in ieder geval spannend. Voor Leveroy scoorde Joeri Dielissen 2x, Tim Kierkels, Martijn Crins en Stefan v/d Wouw.

Gambiaanse aankoop bezorgd Leveroy 3 de eerste winst van het seizoen. Leveroy 3 is eindelijk verlost van de hatelijke nul op het bord. Tegen het team van GKC/RKHVC 4 werd in een spannend duel met 2 – 1 gewonnen. In de eerste helft ging de strijd gelijk op, maar toch nam Leveroy een 2 – 0 voorsprong de pas bij Leveroy spelende Gambiaanse aanwinst Mustapha Zaidy zorgde voor vreugde bij het derde door 2 keer te scoren. Na rust kwam GKC/RKHVC terug tot 2 - 1 maar het derde gaf geen krimp en trok de winst over de streep.

o 26 n 2018