Prima winst dames

Ruime zege dames in doelpuntenfestijn

Leveroy VR1 heeft vandaag haar tweede overwinning van het seizoen behaald en klimt hierdoor naar een 6e plek op de ranglijst. Net als bij de eerste driepunter, een aantal weken geleden tegen Festilent VR1, kwam Leveroy  ook vandaag terug van een achterstand van twee treffers. In 90 knotsgekke minuten werd SSS'18 VR1 met 8-3 aan de kant gezet.

De bezoekers kwamen nochtans uitstekend uit de startblokken. Nog voor er 5 minuten gespeeld waren, was Saskia Aspers al twee keer gepasseerd. Het gehavende Leveroy, dat geen enkele wisselspeelster tot haar beschikking had, knokte zich echter in rap tempo terug in de wedstrijd. Marlou van Diepen schoot in de 6e minuut de 1-2 binnen uit een afgeslagen vrije trap van Sandra Smeets. Ook de gelijkmaker, nog binnen het kwartier, kwam van de voet van Marlou van Diepen. Diep gestuurd door Sildra Zwambag rondde ze beheerst af. Halverwege de eerste helft zette Sandra Smeets Leveroy uit een vrije trap zelfs op voorsprong. De keepster van SSS'18 wist de inzet van de aanvoerster van de thuisclub weliswaar in twee instanties te keren, maar deed dit pas nadat het speeltuig de doellijn al had gepasseerd: 3-2. Ondanks dat Leveroy zich knap herstelde van de vroege achterstand, kwam het voor rust verschillende keren goed weg. Zo lieten de gasten een handvol mogelijkheden onbenut en was het aluminium de rood-witten twee keer goed gezind.

Ook het begin van de tweede helft was voor de ploeg uit Overloon met de snelle gelijkmaker tot gevolg. De vele noodgedwongen omzettingen in het elftal van Leveroy gingen logischerwijs ten koste van bepaalden automatismen in het spel, maar hadden geen effect op de kenmerkende wilskracht van het team. Nicole Barten bracht Leveroy opnieuw aan de leiding met een droge knal in de lange hoek. Nadat Sandra Smeets, wederom vanuit een vrije trap, ietwat gelukkig de 5-3 liet aantekenen, leek de wedstrijd beslist. SSS’18 probeerde door steeds opportunistischer te werk te gaan nog iets te forceren, maar dat speelde de elf van Wim Zwambag alleen maar in de kaart. Marlou van Diepen ontdeed de wedstrijd van het laatste beetje spanning door uit twee vlotte uitvallen even zo vaak trefzeker te zijn. De jeugdige Liv Knapen had haar naam ook bijna teruggevonden tussen de doelpuntenmaaksters, maar het ontbrak haar aan wat fortuin in de afronding. Het slotakkoord was voor Nicole Barten. Ze reageerde attent met het hoofd toen de bal via de lat terug het veld inkwam: 8-3.

Het zat Leveroy vandaag een keer mee: een zege met 5 doelpunten verschil was namelijk niet conform de kansenverhoudingen. Een kniesoor echter die daar om maalt, want het zoet van de overwinning smaakte er niet minder om.

Volgende week is er geen wedstrijd voor de dames van SV Leveroy. De week daarna, op 19 november, wordt om 10.30 uur in eigen huis afgetrapt tegen FC Cranendonck VR1. Het elftal uit Soerendonk is momenteel hekkensluiter in de 2e klasse G met 2 punten uit 5 duels.

Virusvrij. www.avg.com

z 05 b 2017