Verdienstelijk punt dames

Dames verrassen met gelijkspel

Hoewel het seizoen al bijna ten einde is, stond vandaag, opmerkelijk genoeg, pas voor het eerst deze jaargang een ontmoeting tussen SV Leveroy VR1 en Rood-Wit ’62 VR1 op het programma. Voor Leveroy was het de 4e wedstrijd in 12 dagen, maar van enige vermoeidheid was, vooral in de beginfase, niets te merken.

De thuisclub schoot als een komeet uit de startblokken en stond nog binnen een kwartier verdiend op 2-0. Bij beide treffers was Marlou van Diepen het middelpunt van de feestvreugde. Haar eerste doelpunt volgde na fraai voorbereidend werk van Amber Verlaek, het tweede kwam tot stand via een hard, diagonaal schot. De Helmondse ploeg, toch de nummer 2 op de ranglijst, herstelde zich enigszins na dit overrompelde begin, maar kon Saskia Aspers voor rust eigenlijk geen moment in verlegenheid brengen.

De tweede helft begon zoals de eerst eindigde: met een veldoverwicht voor de bezoekers, maar met weinig dreiging voor beide doelen. Na ruim een uur viel, vrijwel uit het niets, de aansluitingstreffer en toen Marlou van Diepen even later geblesseerd het veld moest verlaten, zat Leveroy plots in zwaar weer. Petra van de Kruijs, de enige wisselspeelster vandaag, was namelijk al in het veld gekomen, wat betekende dat de thuisclub de resterende 25 minuten in ondertal moest voltooien. De druk van Rood-Wit nam logischerwijs toe en de gasten werden vooral via een aantal hoekschoppen steeds gevaarlijker. Ruim 10 minuten voor tijd viel de, wellicht onvermijdelijke, 2-2.

Het tiental van Leveroy gaf niet op en knokte, in een overigens zeer sportief duel, voor wat het waard was om in elk geval nog een gelijkspel uit het vuur te slepen. De wilskracht en passie die aan de dag werden gelegd, waren niet alleen hartverwarmend, maar werden uiteindelijk ook beloond in de vorm van een zeer verdienstelijk punt.

Hoewel het team van Wim Zwambag en Leon Vaes zich, theoretisch gezien, nog niet veilig heeft gespeeld, zijn de vooruitzichten om ook volgend seizoen in de 2e klasse uit te komen een stuk gunstiger dan een week geleden.

Aanstaande zondag is Leveroy vrij. Een week later, op 20 mei, speelt het tegen OJC Rosmalen VR1. De wedstrijd, die opnieuw op het eigen sportpark wordt afgewerkt, begint om 10.30 uur.

g 11 a 2018