Verlies dames in Sittard

Geen geluk voor Leveroy VR1 in Sittard

Het damesteam van SV Leveroy speelde vanmiddag haar derde uitwedstrijd in 8 dagen. In Sittard zat het de ploeg van Wim Zwambag niet bepaald mee en werd met 3-0 verloren van OVCS VR1, dat steeds meer een angstgegner lijkt te worden voor de rood-witten.

Op een moeilijk bespeelbaar kunstgrasveld kon Leveroy voor rust haar draai nauwelijks vinden, maar ook de thuisclub overtuigde niet. De scheidsrechter liet erg veel toe waardoor de gemoederen zowel in het veld als daarbuiten soms hoog opliepen. Halverwege de eerste helft moest Michelle Kurvers noodgedwongen naar de kant met een enkelblessure, welke ze opliep na een pittige overtreding aan het begin van de wedstrijd. Ook Janou Suntjens en Marlou van Diepen kwamen de eerste helft niet ongeschonden door, al konden zij de wedstrijd gelukkig wel voortzetten. Tussen de blessurehandelingen door werd er uiteraard ook nog gewoon gevoetbald. Hoewel beide elftallen weinig mogelijkheden kregen, kwam OVCS na een kleine 20 minuten op voorsprong. Saskia Aspers kreeg een afstandsschot met een vervelende stuit net niet voldoende onder controle: 1-0.

De tweede helft was nauwelijks bezig of de thuisclub kwam op 2-0. Om in elk geval een puntje mee te nemen uit Zuid-Limburg, moest Leveroy nog minstens twee keer scoren: een loodzware opgave tegen deze fysiek sterke en stugge tegenstander. Toch lieten de speelsters van Leveroy hun hoofd niet hangen. De bezoekers domineerden en lieten enkele fraaie aanvallen zien, maar kwamen helaas niet tot scoren. Janou Suntjens was nog het dichtst bij de aansluitingstreffer, maar op aangeven van Marlou van Diepen raakte ze de lat. Tot overmaat van ramp gooide OVCS met een snelle tegenstoot de wedstrijd niet veel later in het slot: 3-0.

De zure nederlaag, maar zeker ook de blessure van Michelle Kurvers, bezorgden Leveroy een flinke kater. Toch mag het elftal met recht trots zijn op de wijze waarop het de tweede helft voor de dag kwam. En dat werd onderstreept door de, ook vandaag weer, talrijk aanwezige supporters.

Volgende week zondag speelt Leveroy in eigen huis om 10.30 uur tegen SSS'18 VR1 dat één puntje meer vergaarde uit de eerste 5 wedstrijden van het seizoen

z 29 e 2017