Winst dames in derby tegen SVC

De dames van Leveroy hebben zichzelf een goede dienst bewezen door in de enige derby dit seizoen tegen het Roermondse SVC 2000 te winnen. In een wedstrijd waarin de kansen op een hand te tellen waren wist Jessie Peters Leveroy na een goed kwartier op voorsprong te zetten via een prima aanval over meerdere schijven. Na deze 1 – 0 waren de kansen aan beide kanten schaars. Ook in de 2e helft veranderde het spelbeeld nauwelijks Leveroy kreeg enkele kansen op een vroegtijdige beslissing maar wist het net niet te vinden. Aan de andere kant kreeg SVC geen kansen tegen de stugge Leveroyse verdediging. Na 90 minuten bleek dan ook dat het doelpunt van Jessie genoeg was voor 3 punten. Hierdoor staat Leveroy nu op een prima 5e plaats in de rangschikking.

Leveroy 2 hoopte na 2 overwinningen op rij ook tegen RKESV 3 op succes maar dat kwam er niet. Na een doelpuntloze eerste helft wist de ploeg uit Ell in de laatste 20 minuten het verschil te maken en won met 0 – 2.

Leveroy 3 speelde uit tegen RKVB 2 en kon vandaag geen punten binnen slepen. De buren uit Baexem wonnen verdiend met 6 – 2. De doelpunten van Leveroy kwamen op naam van Paul Kierkels en Tim Kierkels.

Leveroy 1 was vandaag vrijaf en kan zich gaan voorbereiden op de uitwedstrijd komende zondag uit bij Slekker Boys.

z 11 b 2018