3 - 2 winst Leveroy tegen Walburgia

Leveroy heeft ook haar 3e thuiswedstrijd in winst omgezet. Walburgia uit Ohe en Laak werd verslagen met 3 - 2. Na een slappe openingsfase speelde Leveroy prima en kwam verdiend op voorsprong. Een prima aanval over de rechterkant werd  door Daniel Breukers (17e minuut) van dichtbij binnen geschoten. Weer acht minuten later was het Mike Spierings die Nick Opheij perfect bediende en deze kon  de 2 – 0  binnen schieten. Hierna verzuimde Leveroy om de wedstrijd definitief te beslissen maar diverse kansen op de 3 dan wel 4 – 0 werden niet benut. In de slotfase van de eerste helft kwam Walburgia zelfs terug door 2 keer  (36 e en 44e minuut) te scoren na slecht verdedigen aan Leveroy zijde. Na de rust had Leveroy wel een licht overwicht maar de wedstrijd werd er niet beter op. Toch was het Mathijs Vestjens die in de 57e minuut Leveroy weer op voorsprong bracht middels een prachtig genomen vrije trap. In het vervolg konden beide ploegen niet echt een vuist meer maken en zakte het spelpeil naar een bedenkelijk niveau. Maar uiteindelijk wist Leveroy de 3 punten in eigen huis te houden en blijft hierdoor meedoen in de kopgroep met 10 punten uit 5 wedstrijden. Volgende week wordt er uit gespeeld in en tegen MBC uit Maasbracht.

Leveroy 2 heeft ook  in haar 4e wedstrijd niet kunnen zorgen voor de eerste punten. Tegen MMC Weert 4 werd verloren met 1 – 5. De uitslag was enigszins geflatteerd . Leveroy kreeg prima kansen maar wist in de afronding net niet het juiste gaatje te vinden. De sluwe ploeg uit Weert deed dit wel op de juiste momenten en won dan ook verdiend. Voor Leveroy scoorde Rick Reijnders met een perfecte kopbal.

z 21 e 2018