Bekerwinst Leveroy in Roggel

Leveroy heeft vandaag de eerste bekerwedstrijd in en tegen 4e klasser Roggel gewonnen met 2 – 1. Het begin was voor Leveroy maar bij de eerste de beste  aanval van Roggel was het in de 11e minuut gelijk raak  voor de thuisclub 1 – 0. Toch bleef Leveroy hierna goed spelen en kwam regelmatig op de helft van Roggel. Achterin stond Leveroy prima en  op het middenveld was Leveroy ook beter dan de thuisclub. In de 28 e minuut viel dan ook de terechte gelijkmaker door Nick Opheij die attent reageerde en de doelman van Roggel met een lage schuiver kansloos liet. Net voor rust kreeg wederom Nick Opheij een prima kans op een 2 – 1 voorsprong maar een al dan niet  handsbal van de keeper van Roggel buiten de 16 meter werd niet zo beoordeeld door de scheidsrechter van dienst. Na de rust bleef Leveroy de ploeg die wederom weinig kansen  weggaf en  er regelmatig gevaarlijk uit kwam. In de 77e minuut was het invaller en debutant Alwin van Komen die een bal prima controleerde en Bas Hobus vrij voor het doel zette,deze schoot de bal vervolgens prima binnen 1 – 2. In het laatste kwartier probeerde Roggel het wel, buiten een afstandschot op de lat werd het niet echt gevaarlijk meer voor het Leveroyse doel. Komende zondag wacht het 2e bekerduel thuis tegen 3e klasser HEBES uit Heel/Beegden.

z 01 f 2019