Dames naar halve finale beker !!!

De dames moesten vandaag aantreden voor de kwartfinale wedstrijd voor de beker. Tegenstander was Rood Wit 62 uit Helmond dat uitkomt in de eerste klasse van het dames voetbal.

Nadat de wedstrijd enkele keren geen doorgang kon vinden vanwege de weersomstandigheden kon men vandaag wel spelen op een veld dat door de lichte vorst zwaar, maar gelukkig wel bespeelbaar was. In het begin was het aftasten van beide kanten maar na 20 minuten namen de Helmondse dames een 0 – 1 voorsprong door te slap ingrijpen in de Leveroyse defensie. Tot de rust bleef deze stand op het scorebord zonder echte grootte kansen. Na de rust kwam Leveroy beter in haar spel en kreeg ook enkele kansen een hiervan werd na 15 minuten benut door Sildra Zwambag 1-1. De wedstrijd ging nu gelijk op maar na 70 minuten kwam Rood Wit na een prima aanval op 1 – 2. Leveroy ging nu alles op de aanval spelen echter de gelijkmaker leek er niet meer te komen. In de laatste minuut was er echter nog een vrije trap halverwege de helft van Rood Wit. Deze werd door Michelle Kurvers voor het doel gebracht waarna Sildra Zwambag de doelvrouw van Rood Wit kansloos liet met een prachtige kopbal 2 – 2. Dit was ook de eindstand en strafschoppen moesten nu de beslissing brengen. Hierin was er een hoofdrol voor keepster Femke Broens van Leveroy welke 2 strafschoppen wist te keren. Dit was voldoende voor de winst van Leveroy dat nu doorgaat naar de halve finale. Wanneer en tegen wie deze wordt gespeeld is op dit moment nog niet bekend.

z 29 j 2023