Dames onderuit in bekerduel

Kwartfinale eindstation voor Leveroy VR1

Het dameselftal van Leveroy is er niet in geslaagd de halve finale van de beker te bereiken. Derdeklasser UDI'19 VR1 uit Uden was met 1-4 te sterk.

Leveroy begon aardig aan haar eerste duel sinds 3 december vorig jaar en kreeg in het eerste kwartier drie goede  mogelijkheden om de score te openen. In het vervolg van de eerste helft was UDI'19 echter heer en meester. De bezoekers waren feller, fitter en gretiger. Na een aantal waarschuwingsschoten, viel 10 minuten voor rust de logische en terechte 0-1. Met het nodige fortuin en een prachtige save van Saskia Aspers bleef de thuisclub voor rust groter leed bespaard.

In de tweede helft kwamen de gasten al snel op 0-2, maar uit het niets bracht Marlou van Diepen Leveroy terug in de wedstrijd. Op aangeven van Sandra Smeets lobde ze de bal keurig over de Brabantse keepster. Nog geen minuut later was de marge echter weer 2 en nog binnen het uur nam UDI definitief afstand: 1-4. In het restant van het duel veranderde er niets meer aan deze stand.

Hoewel Leveroy als excuus kon aanvoeren dat het met de nodige personele problemen kampte, liet het zich de kaas vandaag wel erg makkelijk van het brood eten. Dat doet overigens niets af aan de knappe prestatie van de bezoekers.

Aanstaande zondag hervatten de dames van Leveroy, mits de weergoden het toelaten, de competitie met een uitwedstrijd tegen Festilent VR1. Het duel in Zeeland begint om 11.00 uur.

o 19 a 2018