Dames ook volgend jaar in 2e klasse

Dames leveren topprestatie en handhaven zich in 2e klasse

Vooral omdat de ongenaakbare kampioen FC Eindhoven AV VR2 na het binnenhalen van de titel geen wedstrijd meer wist te winnen, bleef de strijd om lijfsbehoud in de 2e klasse G tot de laatste speelronde ongemeen spannend. Nog liefst 4 teams liepen het risico om hekkensluiter FC Cranendonck VR1 te moeten vergezellen in de nacompetitie. SV Leveroy VR1 was een van hen en had op papier de moeilijkste opgave om zich veilig te spelen. Het moest winnen bij het hooggeklasseerde Rood-Wit ’62 om zeker te zijn van nog minimaal een seizoen in de 2e klasse. Bij elk ander resultaat was het afhankelijk van de uitslag van Nemelaer VR1 – FC Cranendonck VR1.

De eerste helft, die meer spannend dan goed was, ging gelijkop. Beide ploegen hadden moeite om de bal in de ploeg te houden en tot een vloeiende aanval te komen. De gevaarlijkste situaties voor beide doelen ontstonden dan ook uit dode spelmomenten. Vlak voor rust opende Leveroy de score via Sandra Smeets. De aanvoerster knikte bij de tweede paal een hoekschop binnen welke genomen werd door Janou Suntjens, die haar eerste wedstrijd voor Leveroy speelde in een half jaar tijd.

Het begin van de tweede helft was duidelijk voor de thuisclub en Leveroy moest ver terug. De gelijkmaker leek een kwestie van tijd, tot Marlou van Diepen plots de diepte in werd gestuurd, haar directe tegenstander te snel af was en feilloos de trekker overhaalde. Niet alleen een fraaie treffer, maar ook een zeer belangrijke. Toen opnieuw Sandra Smeets, met nog een kwartier te spelen, de 0-3 binnenschoot was het verzet van Rood-Wit ’62 definitief gebroken en speelde Leveroy de wedstrijd rustig uit. Hoogtepunt in de slotfase was de publiekswissel van de afscheidnemende Cobianne van Laarhoven. De vreugde en opluchting na het laatste fluitsignaal waren logischerwijs groot bij de gasten en hun trouwe supporters.

Leveroy begon goed aan haar eerste seizoen in de 2e klasse en pakte vooral thuis veel punten. Na de winterstop kende de ploeg een lastige periode waarin het niet meezat en de krappe selectie uiteindelijk zijn tol leek te eisen. Dankzij een ultieme eindsprint in de laatste wedstrijden van de competitie, wisten de rood-witten zich echter tóch te handhaven. Een prestatie die tot stand kwam door een niet aflaatbare inzet, een enorme mentale veerkracht en een unieke saamhorigheid.

Virusvrij. www.avg.com

o 28 a 2018