Dames verliezen in Rosmalen

Leveroy VR1 komt tekort in Rosmalen

Het damesteam van Leveroy heeft vanochtend de verre uitwedstrijd tegen OJC Rosmalen VR1 met 0-4 verloren. De treffers werden eerlijk verdeeld over beide helften.

Na een buitengewoon succesvolle maand november met drie overwinningen uit evenzoveel wedstrijden, wisten de dames van SV Leveroy dat het vandaag geen gemakkelijke opgave zou worden om minimaal een puntje over te houden aan de wedstrijd tegen de huidige nummer twee op de ranglijst. De thuisclub nam, zoals verwacht, het initiatief, maar creëerde aanvankelijk weinig doelgevaar. De eerste echte kans was echter meteen raak. Een paar minuten later hielp Leveroy de tegenstander verder in het zadel met een te korte terugspeelbal welke tot de 2-0 leidde. Dit was ook de tussenstand toen er een half uur later voor rust gefloten werd.

Leveroy kwam goed uit de kleedkamer en kreeg aan het begin van de tweede helft mogelijkheden op de aansluitingstreffer. Het doelpunt viel echter aan de andere kant, waarmee de wedstrijd definitief in het voordeel van de ploeg uit Rosmalen was beslist. Leveroy probeerde de spreekwoordelijke eer te redden en was via Janou Suntjens het dichtst bij een treffer. Aan de andere kant moest Saskia Aspers enkele keren in actie komen en behoedde de lat Leveroy  eenmaal voor een grotere achterstand. 10 minuten voor tijd bepaalde een van de aanvalsters van de titelkandidaat met het hoofd de eindstand: 4-0.

Het was vandaag de laatste wedstrijd voor Hans Verlaek die 3,5 seizoen als grensrechter bij het damesteam van Leveroy betrokken was. Hans, hartelijk bedankt voor de belangeloze tijd en energie die je vrij hebt gemaakt voor SV Leveroy VR1! We hopen je nog vaak langs de lijn (en in de kantine) te mogen begroeten.

Voor Leveroy staat vóór de winterstop nog één wedstrijd op het programma. Volgende week wordt, anders dan gebruikelijk, om 9.30 uur afgetrapt op het eigen sportpark tegen Rood-Wit '62 uit Helmond.

Virusvrij. www.avg.com

z 03 r 2017