Duur puntverlies dames

Gemiste kansen breken dames op in Soerendonk

Het dameselftal van SV Leveroy heeft zichzelf vandaag een slechte dienst bewezen in de strijd om klassebehoud. De uitwedstrijd tegen hekkensluiter FC Cranendonck werd met 5-1 verloren.

Anders dan de uitslag doet vermoeden, was Leveroy in het eerste half uur heer en meester. De thuisclub kwam amper van de eigen helft en zag de bezoekers de ene na de andere vloeiende aanval op de mat leggen. Het mocht een wonder heten dat de ploeg uit Soerendonk niet al vóór rust op een onoverbrugbare achterstand was gezet. Slechts Marlou van Diepen was één keer trefzeker nadat er een kwartier gespeeld was. Uit het niets kwam de thuisclub echter na een half uur weer langszij. Een makkelijk gegeven vrije trap belandde rechtstreeks in het doel: 1-1. Hoewel Leveroy (logischerwijs) wat van slag leek, kreeg het opnieuw enkele goede kansen om op voorsprong te komen, maar wederom viel het doelpunt aan de andere kant. Net voor rust kwam de thuisclub via een van richting veranderde inzet op 2-1.

Na rust miste Leveroy enkele goede kansen op de gelijkmaker, maar het overwicht van het eerste half uur was duidelijk verdwenen. Naarmate de tweede helft vorderde kreeg de rode lantaarndrager steeds meer grip op de wedstrijd en verscheen het regelmatig dreigend voor het doel van Saskia Aspers. Bij Leveroy leken de krachten langzaam maar zeker weg te vloeien. In het laatste kwartier, waarin Leveroy noodgedwongen een tijdje met 10 speelsters in het veld stond, sloeg FC Cranendonck genadeloos toe en liep de score op tot liefst 5-1.

Leveroy VR1, dat bij een overwinning vandaag naar een 6e plek zou zijn geklommen, staat na 14 wedstrijden op een 8e plaats. Volgende week speelt het elftal van Wim Zwambag om 10.30 uur thuis tegen Beerse Boys VR1.

o 23 u 2018