Eerste driepunter dames

Driepunter dames in voetbalgevecht

Het dameselftal van SV Leveroy heeft haar eerste zege van het seizoen binnen. In de thuiswedstrijd tegen het nog ongeslagen Festilent zag het er lange tijd niet naar uit dat de rood-witten de punten in eigen huis zouden houden. Binnen 20 minuten leidden de bezoekers uit Zeeland met 0-2 door twee fraaie goals. Leveroy herpakte zich echter op bewonderswaardige wijze. Na een rush van Janou Suntjens knalde Sildra Zwambag de aansluitingstreffer tegen de touwen. Enkele minuten later was het weer raak. Na een aanval over meerdere schijven kwam de bal bij Sandra Smeets. De aanvoerster van Leveroy schoot de bal van afstand fantastisch in de linkerbovenhoek en bracht op deze wijze de stand weer in evenwicht. Het publiek genoot met volle teugen van het sportieve gevecht dat zich voor hun ogen ontspon en was bijna teleurgesteld toen na 45 minuten het rustsignaal klonk.

De tweede helft was amper onderweg toen de thuisclub opnieuw kon juichen.  Janou Suntjens schudde met een individuele actie haar directe tegenstandster van zich af en legde de bal panklaar voor Marlou van Diepen die het speeltuig bij de eerste paal binnenwerkte. Na de voorsprong werd Leveroy minder dreigend, maar werd ook Festilent aanvallend slechts af en toe gevaarlijk. Het was duidelijk dat de eerste helft veel gevraagd had van beide teams. Desondanks bleef het een vermakelijk en spannend schouwspel.  In blessuretijd gaf Nicole Barten Janou Suntjens de kans de wedstrijd in het slot te gooien: 4-2. De overwinning werd uiteraard op passende wijze gevierd in een heerlijk herfstzonnetje.

Volgende week speelt Leveroy uit tegen Eindhoven AV VR2 om 12.00 uur.

o 16 e 2017