Eerste punt dames

Eerste puntje voor dames een feit

Het dameselftal van SV Leveroy heeft een punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen Beerse Boys VR1. In Middelbeers werd het 1-1, een uitslag die recht deed aan de onderlinge krachtsverhoudingen.

De eerste helft had Leveroy, waar Liv Knapen verdienstelijk debuteerde, het beste van het spel. De beste kansen waren echter voor de ploeg uit Noord-Brabant, maar Saskia Aspers hield met een aantal prima ingrepen haar doel schoon. En die ene keer dat ze wel geklopt werd voor rust, bracht de lat redding. Hoewel Leveroy dus wat minder dreigend was, kwam de ploeg wel op voorsprong. Na ruim een half uur knikte aanvoerster Sandra Smeets hard raak uit een afgemeten hoekschop van Janou Suntjens.

Na de rust werd het spel rommeliger en probeerden beide ploegen vooral op basis van strijd een positief resultaat te bemachtigen. Uit van de weinige grote kansen kwam Beerse Boys, halverwege de tweede helft, op gelijke hoogte. Met een beetje geluk had Leveroy de wedstrijd in de slotfase naar zich toe kunnen trekken, maar -eerlijk is eerlijk- ook de thuisclub had nog als winnaar van het veld kunnen stappen. Met de uiteindelijke puntendeling leek iedereen na afloop te kunnen leven. Ook de trouwe supporters op wie Leveroy, ook in deze verre uitwedstrijd, kon rekenen.

Volgende week speelt het team van Wim Zwambag thuis tegen het nog ongeslagen Festilent VR1. De wedstrijd tegen het elftal uit Zeeland begint om 10.30 uur.

z 08 e 2017