Eindelijk weer eens winst voor Leveroy

Leveroy heeft eindelijk weer eens een overwinning geboekt, thuis werd Crescentia met 2 – 0 verslagen. Leveroy begon goed aan de wedstrijd en gaf nauwelijks iets weg in de verdediging, aanvallend waren er diverse kansen maar deze werden gemist of men stond buitenspel. De beste kans in de eerste helft was voor Nick Opheij die alleen mocht doorgaan op de keeper maar zijn schot ging net langs de verkeerde kant van de paal. De rust werd derhalve ingegaan met een 0 – 0 stand. Na rust sloeg Leveroy gelijk toe, het was Mathijs Vestjens die een afgeslagen bal van net buiten het 16 meter gebied in de hoek plaatste en Leveroy verdiend op 1 – 0 bracht. Kort hierna waren er nog 2 prima kansen voor Leveroy. Mathijs Vestjens zijn schot werd echter door de keeper gekeerd,ook invaller Mike Spierings mocht alleen op de keeper afgaan maar ook deze keer wist de doelman van Crescentia redding te brengen. De uitploeg probeerde hierna wel meer druk te zetten maar de hechte Leveroyse verdediging gaf geen krimp. In de 82e minuut besliste Leveroy de wedstrijd, een prima steekbal van Bart Cillekens werd door Nick Opheij oog in oog met de keeper afgerond en de 2 – 0 was een feit. Een dik verdiende overwinning en een prima team prestatie van de mannen van trainer Jurgen Geurts. Volgende week is Leveroy vrij waarna men op zondag 12 mei de uitwedstrijd speelt bij RKSVV uit Swartbroek.

Leveroy 2 speelde een uitwedstrijd bij nummer 3 Merefeldia 4. Ondanks een prima wedstrijd moest het tweede de punten in Nederweert laten door een 3 – 1 nederlaag. Voor Leveroy scoorde Felix.

Leveroy 3 deed het ook prima in de uitwedstrijd bij Heythuysen 3. Men leek zelfs een overwinning te pakken maar een doelpunt van Gianni Geraats werd om onduidelijke reden afgekeurd. Uiteindelijk won Heythuysen middels een strafschop met 1 – 0.

De dames deden prima zaken door thuis te winnen van Baardwijk met 5 – 3. Voor de rust kwam de ploeg van Wim Zwambag een aantal keren goed weg en mocht dan ook niet klagen met een 1 – 1 ruststand. Na de rust ging het beduidend beter en kwam men al snel op een 2 – 1 voorsprong. Baardwijk kwam nog terug tot 2 – 2 maar hierna ronde Leveroy een aantal aanvallen prima af en bracht de stand op 5 – 2. De 5 – 3 van Baardwijk was dan ook nog louter voor de statistieken. Voor Leveroy scoorde Sandra Smeets 2x, Marlou van Diepen 2x en Sildra Zwambag.

o 29 u 2019