Eindelijk winst voor Leveroy

Na 18 wedstrijden zonder winst lukte het Leveroy vandaag dan eindelijk om te winnen. In Swartbroek wist men nummer voorlaatst RKSVV met 0 - 2 te verslaan. Het begin van de wedstrijd was het RKSVV dat paal en lat raakte maar geleidelijk kwam Leveroy steeds beter in de wedstrijd. In de 17e minuut kon Dimas Slabbers de bal binnen lopen na een voorzet van Menno Kaul 0 - 1. Na 39 minuten was het weer Dimas die de 0 - 2 op het scorebord zette. Een bal welke door de verdediging en keeper van RKSVV werd gemist werd door Dimas prima binnen geschoten. Met deze stand ging men ook rusten. In de 2e helft probeerde RKSVV druk te zetten op Leveroy maar slaagde hier niet echt in, als het al gevaarlijk werd stond keeper Ries Houben steeds op de juiste plaats. Leveroy was op de counter  regelmatig gevaarlijk en leek de 0 - 3 te scoren maar een bal onderkant lat was al dan niet over de lijn, echter de scheidsrechter van dienst kon dit niet zien dus geen 0 - 3. RKSVV probeerde het in de slotfase nog wel maar Leveroy kwam niet meer echt  in de problemen en speelde de wedstrijd rustig uit.  Eindelijk eens winst, iets waar men dit seizoen lang op moest wachten. Volgende week spelen de mannen van coach Huib Zegveld thuis tegen Olympia Boys uit Ommel.

Ook Leveroy 2 speelde in en tegen RKSVV 2. Het werd een doelpuntrijke wedstrijd waarin Leveroy al binnen 10 minuten op een 0 - 2 voorsprong kwam via doelpunten van Stan van de Schoor en Dave Kierkels. Nog voor de rust kwam RKSVV terug tot 2 - 2. In de 2e helft wist de thuisploeg op voorsprong te komen maar een strafschop benut door Peter Stultiens bracht de stand weer op 3 - 3. In de slotfase moest Leveroy echter toch een nederlaag slikken doordat RKSVV nog 2 keer scoorde 5 - 3.

z 14 u 2024