Heythuysen te sterk voor Leveroy 3 - 0

Voor het 6e competitieduel moest Leveroy vandaag aantreden bij de buren uit Heythuysen. Heythuysen is duidelijk een van de kandidaten voor promotie en kwam dan ook goed uit de startblokken. De eerste kans na 5 minuten was gelijk raak voor de buren  en Leveroy wist dat het een moeilijke middag ging worden. Hierna kwam Leveroy iets beter in de wedstrijd maar dit zonder echt gevaarlijk te worden. Het was Heythuysen dat na 30 minuten de 2 – 0 scoorde door een snelle uitval en zodoende al vroeg op rozen zat, zeker na de 3 – 0 door een kopbal van de spits van Heythuysen. Met deze stand ging men rusten. Na de rust speelde Leveroy wat compacter en liet zo niet veel ruimte meer vrij voor de aanvallers van Heythuysen. Veel was er dan ook niet meer te genieten voor de toeschouwers, Leveroy beperkte zich tot verdedigen en ook bij Heythuysen was de echte scherpte er vanaf. Min puntje was de rode kaart van Marijn Hermans die een doorgebroken speler vasthield en zodoende terecht uit het veld werd gestuurd door de prima leidende scheidsrechter. Na 6 wedstrijden dus nog steeds geen punten voor Leveroy. Volgende week een nieuwe kans dan gaan we op bezoek bij Walburgia, die ploeg moet het doen met 1 punt. Hopelijk kan dan de hatelijke nul worden weggepoetst.

Leveroy 2 moest  het vandaag opnemen tegen Roggel 4. In deze sportieve wedstrijd ging het heel lang gelijk op en leek de wedstrijd te eindigen op 0 – 0. Het venijn zat echter in de slotfase waarin Roggel in de 85e minuut  de 0 – 1 wist  te maken. Toch bleef het hier niet bij want in de laatste minuut kreeg Leveroy een strafschop, na een fout in de verdediging van Roggel ging de bal terecht op de stip. Het was Ralf Verlaek die de strafschop onhoudbaar binnen schoot en zodoende de 1 – 1 eindstand op het bord zette. Met deze stand konden beide teams dan ook wel leven.

Leveroy 3 genoot van een vrij weekend.

z 03 b 2019