Heythuysen wint in matige derby

Leveroy heeft zijn laatste thuiswedstrijd tegen de buren uit Heythuysen met 0 – 2 verloren. In een slechte wedstrijd was het hoogtepunt eigenlijk al voor de wedstrijd, De (harde)kern van Leveroy supporters zorgde met een mooie sfeeractie en opkomst muziek dat de stemming er  gelijk al goed inzat. Dit werd echter niet opgepakt door de spelers, zowel Leveroy als Heythuysen bakte er niet veel van en de toeschouwers moesten wachten tot de 43e minuut eer er een kans kwam. Knullig balverlies in de Leveroyse verdediging was de aanleiding voor de eerste kans in de wedstrijd en deze werd gelijk benut door Heythuysen 0 – 1. Hierna leek de wedstrijd los te komen want nog geen minuut later schoot Roel Marcus namens Leveroy een vrije trap op de paal. Nog voor de rust moest de doelman van Heythuysen alles uit de kast halen op een kopbal van Nick Opheij. Na de rust verviel de wedstrijd echter weer in het matige niveau van de eerste helft. Toch kwam Heythuysen in de 55e minuut op 0 – 2 . Hierna probeerde Leveroy het wel maar behoudens enkele kleine kansen werd er niet meer gescoord. Om kwart op vier floot de prima leidende scheidsrechter Waaijen voor het einde en gingen spelers en supporters zich opmaken voor de afsluitingsparty van dit seizoen. Volgende week wacht in de laatste wedstrijd nog een uitduel bij St. Joost.

Leveroy 2 speelde een prima wedstrijd tegen Someren 9, In de eerste helft leek het een kwestie van tijd eer Leveroy op voorsprong zou komen maar de vele kansen werden niet benut.

Het was de uitploeg die hun kansen wel optimaal afmaakte en zodoende met 0 – 2 ging rusten. Na de rust kwam Leveroy prima terug en draaide de 0 – 2 om in een 3 – 2 voorsprong. Kansen om het helemaal af te maken werden hierna echter niet benut en het was Someren dat in de slotfase zelfs de 3 – 3 maakte. Voor Leveroy scoorde Rick Reijnders, Joep Peeters en Felix.

Leveroy 3 leverde een puike prestatie door te winnen van de nummer 3 op de ranglijst DESM 7. Het werd na een 2 – 0 ruststand 4 – 1 voor de mannen van leider Mike Reijnders.

Voor de rust scoorde Gianni Geraats de 1 – 0 en verdubbelde Joeri Hermans de score. Na de rust kwam DESM terug tot 2 – 1 maar het was Leveroy dat uit een counter de 3 – 1 maakte middels Gianni Geraats. Desm kreeg nog een strafschop maar deze werd gemist. Het slotakkoord was voor Leveroy middels de 4 – 1 van wederom Gianni Geraats die met 3 doelpunten de man van match werd. In de slotfase werd er nog afscheid genomen van een 3 tal spelers die na een lange carrière stoppen met voetbal onder groot applaus gingen Bart Houben, Roger Corsten en Guido Hermans gezamenlijk van het veld.

De dames verloren het uitduel bij SSS 18 met 5 – 1 voor Leveroy scoorde Marlou van Diepen. Volgende week kan men hopelijk het verblijf in de 2e klasse veilig stellen door de punten te pakken van DAW Schaijk.

o 20 a 2019