Leveroy en MBC delen de punten

Leveroy heeft vandaag in de uitwedstrijd bij MBC uit Maasbracht de punten gedeeld, op het einde van een rare wedstrijd stond het 3 – 3. Leveroy had een flitsstart,  want  het was na  46 seconden  al   0 – 1 door een geweldige uithaal van Roel Marcus die vanaf 20 meter de bal in de kruising mikte. Hierna golfde het spel op en neer zonder echte grote kansen. Toch kwam Leveroy na 30 minuten op 0 – 2, een prima assist  van Daniel Breukers werd door Nick Opheij van dichtbij binnen gewerkt. Hierna volgde een periode van 6/7 minuten waarin Leveroy de kluts (volledig) kwijt was  en binnen 6 minuten boog MBC de achterstand om in een 3 – 2 voorsprong. Fouten in de verdediging en ongelukkig  keeperswerk zetten de wedstrijd geheel op zijn kop. Na de rust en enkele omzettingen door trainer Geurts werd het spel van Leveroy weer wat beter. In de 56e minuut profiteerde Roel Marcus van een slechte uittrap van de doelman van MBC , hij plaatste met een sublieme lob over de keeper (die te ver voor zijn doel stond)   de bal vanaf 40 meter  in het doel en zodoende was het weer  3 – 3. Hierna moest Leveroy doelman van Diepen na een ongelukkige botsing geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger Bram Rutten viel prima in maar kreeg weinig gevaar meer te duchten  in de resterende tijd. Leveroy was nog een keer dicht bij de 4 – 3 via Daniel Breukers maar had ook geluk dat MBC in de laatste minuut de paal raakte. Uiteindelijk kon iedereen zich vinden in het gelijkspel maar bleef de nare nasmaak over de 6 minuten voor rust waarin de voorsprong werd weggegeven. Volgende week speelt Leveroy weer thuis dan komt SVVH uit de Heibloem op bezoek.

Leveroy 2 heeft vandaag de eerste 3 punten gepakt door uit bij Laar 4 met 3 – 4 te winnen. Laar kwam op een 2 – 0 voorsprong maar Leveroy toonde karakter en boog de achterstand om in een voorsprong door doelpunten  van Joeri Dielissen 2x, Peter Stultiens en Musa Ceesay . Laar kwam nog terug tot 3 – 4 maar Leveroy bracht de drie punten over de streep.

Leveroy 3 moest uit bij EMS 4 en deze ploeg had nog alle wedstrijden gewonnen. Het derde had bij de rust nog hoop middels een 1 – 1 tussenstand. Na rust liep EMS uit naar een 6 – 1 overwinning. Voor Leveroy scoorde Tim Kierkels.

De dames moesten aantreden tegen de nummer laatst SVSSS. Het team van Wim Zwambag begon prima aan de wedstrijd en het leek dan ook een kwestie van tijd eer de openingstreffer voor Leveroy zou vallen. Echter diverse goede kansen werden gemist. Erger nog was dat  bij de eerste de beste uitval van SVSSS het wel raak was  0 – 1. Toen de gasten uit een hoekschop ook  nog zelfs de 0 – 2 scoorde leek een goed resultaat ver weg voor de dames. Net voor rust deed Marlou van Diepen echter iets terug voor Leveroy en ging men toch hoopvol de tweede helft in. Ook in deze 2e helft waren de eerste kansen voor Leveroy, Maar waren het wederom de gasten die in de  spaarzame uitvallen wisten te scoren 1 – 3. Toen ook nog eens de 1 – 4 viel was de wedstrijd gespeeld en gaf de tegenstander vandaag een lesje in effectiviteit aan onze dames.

z 28 e 2018