Leveroy geeft koploper prima partij

Leveroy moest vandaag de uitwedstrijd spelen bij koploper Altweerterheide. Daar waar vele wedstrijden waren afgelast door de vele regen kon er in Altweert wel gespeeld worden. Het was de thuisclub die goed uit de startblokken kwam en door een slippertje in  de defensie Leveroy al na 2 minuten op voorsprong kwam. Dit was een domper voor Leveroy, zeker toen een vrije trap na 18 minuten Altweert op 2 – 0 bracht. Echter vanaf dat moment kwam Leveroy beter in de wedstrijd en was het Marijn Hermans die dicht bij de 2 – 1 was, maar zijn schot ging net voorlangs. Na de rust bracht trainer Geurts 2 verse krachten in de aanval en hiermee kwam er steeds meer gevaar en dreiging van Leveroy. Het was Roel Marcus die een vrije trap op de lat schoot, de terug springende bal leek door Bart Cillekens te worden binnen geschoten maar tot verbijstering van iedereen van Leveroy werd deze kans gemist. Maar ook hierna bleef de dreiging van de Leveroyse aanvallers, er waren kansen voor Mike Spierings en Bart Cillekens die een beter lot verdienden. Marijn Hermans raakte nog de paal maar de verdiende treffer wou maar niet  vallen. Koploper Altweert kwam met de schrik vrij en beperkte zich tot het vasthouden van de vroeg verkregen voorsprong. Jammer voor Leveroy dat op basis van de 2e helft meer had verdiend. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij de buren van Eindse Boys.

z 02 a 2020