Leveroy in blessuretijd onderuit

Leveroy heeft vandaag een ongelukkige nederlaag geleden in en tegen Swartbroek (4 - 3). In een zeer aantrekkelijke wedstrijd nam Leveroy al na 2 minuten de leiding middels een doelpunt van Daniel Breukers. De ploeg uit Swartbroek kwam na 11 minuten terug en scoorde de 1  - 1. In het verdere verloop van de eerste helft hadden beide ploegen kansen maar bleef het bij 1 – 1. Na de rust kwam Leveroy prima uit de startblokken , Roel Marcus scoorde uit een vrije trap maar deze werd afgekeurd omdat hij volgens de scheidsrechter indirect was, 5 minuten later was het wel raak voor Leveroy Marijn Hermans schoot uitstekend binnen en de 1 – 2 stond op het bord. Hierna kreeg Leveroy prima kansen op meer maar deze werden prima gekeerd door de doelman van RKSVV. Met nog 20 minuten op de klok was het echter RKSVV wat binnen 3 minuten  2 keer toeslaat  en de stand op 3 – 2 brengt. Nogmaals toont Leveroy veerkracht en in de 83e minuut scoort Chrit Corsten met een prima kopbal de 3 – 3. Hierna krijgt Leveroy nog 2 prima kansen op de winst maar weer staat de keeper van Swartbroek op de juiste plaats. En als je zelf de kansen niet benut doet de tegenstander dit wel. Een voorzet van RKSVV wordt ongelukkig in eigen doel gewerkt en de (zeer) ongelukkige nederlaag is een feit. Ondanks de nederlaag kan de ploeg terug kijken op een prima wedstrijd en met opgeheven hoofd volgende week de strijd aan te gaan met de buren van Heythuysen. Hopelijk zit het geluk dan eens aan de zijde van Leveroy.

Leveroy 2 speelde afgelopen donderdag al haar wedstrijd, uit bij DESM 4 werd gewonnen met 4 – 1. Hierdoor staat het 2e weer net boven de (degradatie) streep. Voor Leveroy scoorde Joep Peeters 2x, Dave Kierkels en Felix 1x.

Leveroy 3 behaalde vandaag een gelijkspel in de uitwedstrijd bij HEBES 3 werd het 2 – 2. Het derde kwam 2 keer op achterstand maar wist telkens terug te komen. Voor het derde scoorde Paul Kierkels en Peter Stultiens. Als de kansen benut waren had er wellicht nog meer ingezeten.

De dames traden aan tegen Rood Wit 62 uit Helmond. Deze ploeg stond 4 punten achter  in de stand op Leveroy  maar dit was in de wedstrijd niet te zien. De gasten pakte in het eerste kwartier een 2 – 0 voorsprong en gaven deze vervolgens geen moment meer  uit handen. Na een 0 – 3 ruststand werd het uiteindelijk 0 – 4. Gelukkig voor Leveroy verspeelde ook de concurrenten punten en blijft er een marge van 5 punten naar de nacompetitie plaatsen met nog 2 wedstrijden op het programma.

z 12 a 2019