Leveroy JO 12 Kampioen !!! (verslag)

Wedstrijdverslag laatste speeldag SV Leveroy JO12 – DESM JO12 (07-12-19)

Na op de een na laatste speeldag, koploper Eindse Boys met 3-5 verslagen te hebben in Nederweert eind, had de JO12 uit Leveroy de koppositie overgenomen in de 2e klasse – 4.

Nu de laatste speeldag was aangebroken, mochten we op ons eigen mooie sportcomplex, proberen om kampioen te worden.

De spanning was van de gezichten van de spelers af te lezen. Toeschouwers waren in grote getalen aanwezig en zagen onze JO12 voorzichtig aan de wedstrijd beginnen. Een aantal kansjes werden niet benut en bij een tegenaanval was het DESM dat brutaal de leiding nam via een afstandsschot. Het schot verdween buiten bereik van Teun Houben in het dak van het doel. 0-1 voor DESM. Deze tegenslag was een duidelijke domper voor de spelers van de JO12, die op zoek moesten gaan naar de gelijkmaker. Er kwamen kansen, die op een of andere manier niet in een doelpunt resulteerden door slordigheden in de afwerking of door goed keeperswerk van de doelman van DESM.

Een tegenaanval van DESM werd tot hoekschop verwerkt en tot overmaat van ramp werd deze hoekschop knap binnen geknikt. De achterstand liep op naar 0-2.

De aansluitingstreffer werd gelukkig snel gevonden. Binnen 2 minuten verkleinde Siem Corsten na een formidabele solo vanaf eigen helft de achterstand naar 1-2.

De JO12 ging fervent op zoek naar de gelijkmaker, maar de keeper van de tegenpartij, paal en slordigheden voorkwamen dat.

Na een goede aanval van DESM, werd de 1e inzet uit een voorzet nog gekeerd door Teun Houben. Echter bij de 2e inzet was hij machteloos en verruimde DESM de marge weer naar 2. Nog voor rust verkleinde Storm Simons de achterstand weer naar 2-3.

In de rust werden de spelers nog eens door hun begeleiders opgepept en gingen zij in de tweede helft met hervonden energie op jacht naar de gelijkmaker. Uit een goed genomen hoekschop van Niek Wetemans belandde de inzet van Siem Corsten op de paal. De paal en de keeper bleven onze speler frustreren.

De gelijkmaker viel na een snoeiharde vrije trap van Siem Corsten en werd onder luid gejuich ontvangen door spelers en publiek.

Na weer een goede Solo van Siem Corsten, schoot hij met links de 4-3 binnen. De ploeg ging er nog eens goed achter staan en probeerde de voorsprong te vergroten en de overwinning veilig te stellen. Echter het aluminium bleef de JO12 parten spelen. Nu was het een vrije trap van Siem Keulen die van grote afstand de lat raakte. Zijn inzet had meer verdiend. Eindelijk werd de marge verruimd. Na goed voorbereidend werk van Siem Corsten en hierop volgende splijtende pass, werd de voorsprong vergroot naar 5-3 door een diagonaal schot van Storm Simons.

Het ontbrak Boris van Gerwen aan een portie geluk om de marge nog verder uit te breiden.

Bij een goede uitbraak van DESM moest Teun Houben nog eens in actie komen en met een geweldige reflex pareerde hij de inzet van de lijn. De marge werd behouden en de verdediging van Leveroy kwam niet meer in de problemen. Onder luid gejuich werd het eindsignaal, van de goede leidende scheidrechter Gijs Houben, begroet

De JO12 is kampioen geworden van de 2e klasse!

Proficiat Teun, Stef, Quin, Akram, Siem, Boris, Siem, Storm, Niek, Noad en Iris.

Een mooie afsluiting van een goed seizoen!!

z 08 r 2019