Leveroy pakt 3 punten tegen Sterksel

Leveroy heeft vandaag haar 2e overwinning geboekt van dit seizoen, thuis werd Sterksel met 3 – 1 verslagen. In de eerste minuten kwam Sterksel enkele keren gevaarlijk voor het doel van Leveroy, maar keeper van Diepen stond een tegendoelpunt in de weg. Hierna pakte Leveroy het initiatief en in de 12e minuut kwam men op voorsprong middels een vrije trap van Roel Marcus die vanaf 30 meter de keeper van Sterksel verrast, 4 minuten later stond de 2 – 0 op het bord. Na een ingestudeerde corner was het Gibril Cham die van dichtbij scoorde. Leveroy was op dat moment duidelijk de sterkere partij maar verzuimde uit te lopen naar een hogere score. Na de rust probeerde Sterksel het wel maar de defensie van Leveroy en keeper van Diepen stonden goed en gaven weinig tot niks weg. Een keer werd het echt gevaarlijk toen Sterksel een indirecte vrije trap kreeg op 11 meter van het Leveroyse doel. Maar ook hier stond de Leveroyse muur goed en kon erger voorkomen worden. In de 74e minuut werd de wedstrijd beslist door wederom Gibril Cham die een aanval bekwaam afrondde en de 3 – 0 beheerst binnen schoot. 2 minuten later kreeg Sterksel nog een strafschop wat nog even de spanning terug bracht, maar hier bleef het bij en Leveroy speelde de wedstrijd beheerst uit. Een terechte overwinning die Leveroy nu op plaats 9 brengt. Nu afwachten of er nog gespeeld kan worden in verband met de corona maatregelen.

Overige uitslagen van vandaag.

Leveroy 2 – RKVB 3  0 – 9

Leveroy 3 – Laar 5  0 – 2