Leveroy pakt punt in Venlo 2 - 2

Leveroy moest na de winterstop op bezoek bij VVV 03 uit Venlo. Leveroy begon aan de wedstrijd in een 4-4-2 opstelling. In de eerste 20 minuten was Leveroy de betere ploeg en moest de keeper binnen de minuut al redding brengen op een schot van Roel Marcus. Na 15 minuten kwam spits Mike Spierings een op een met de keeper van VVV, deze kon echter een treffer voorkomen. Een voorsprong leek in het verschiet te liggen voor Leveroy maar na 25 minuten was het raak voor VVV. Een klutsbal werd van dichtbij binnen gewerkt en zodoende was het 1 – 0. Toen 10 minuten later een van richting veranderd schot ook nog binnen viel leek het een moeilijke middag te worden voor Leveroy. Na rust kwam Leveroy  echter als herboren op het veld, er werd nu 4-3-3- gespeeld en Leveroy drong de thuisploeg in de verdediging.  Roel Marcus had pech dat zijn bal over 40 meter net langs ging bij de te ver uit zijn doel staande keeper van VVV. Het duurde tot minuut 72 eer Leveroy de verdiende aansluitingstreffer scoorde. Uit een hoekschop van Thuur Korten  kopte Sven Beijes keihard binnen en was de wedstrijd weer helemaal open. Leveroy drukte VVV nog meer in de verdediging maar leek de (verdiende) gelijkmaker niet meer te gaan maken.  In de 97e minuut was het geluk eindelijk aan de zijde van Leveroy, Thuur Korten haalde van afstand uit en via de lat en de keeper verdween de bal in het net. Alles wat Leveroy was vierde de goal als een overwinning. Er werd zelfs niet meer afgetrapt dus de gelijkmaker was echt in de slot seconde. Hierdoor pakt Leveroy zijn 2e punt in de competitie en kan zich opmaken voor de vasteloavendj. Over 3 weken komt Sportclub Leeuwen op bezoek.

z 04 a 2024