Leveroy pakt verdienstelijk gelijkspel

Na de 6 – 0 overwinning van vorige week moest Leveroy vandaag aantreden in de inhaalwedstrijd tegen Rood Wit 67 uit Budel-Schoot. Het enige Brabantse team in de competitie bij Leveroy had tot op heden nog de volle buit gepakt door 5 overwinningen op rij. Toch was het Leveroy dat als beste uit de startblokken kwam en binnen 20 minuten op een 2 – 0 voorsprong kwam. Eerst werd Mike Spierings binnen de 16 meter onderuit gehaald door de keeper van Rood Wit, en uit de toegekende strafschop scoorde Nick Opheij na 8 minuten de 1 – 0. Na 20 minuten werd Leveroy aanvaller Nick Opheij slecht verdedigd en kon hij de bal voor het doel brengen waarna Sep Breukers simpel de 2 – 0 op het bord kon zetten. Hierna kwam het team uit Budel wat beter in de wedstrijd en wist na slecht verdedigen in de 40 e minuut de aansluittreffer te scoren. Nog voor de rust  werd het zelfs gelijk na een kopbal uit een standard situatie, met deze 2- 2 gingen beide ploegen dan ook rusten. In het 2e bedrijf zette Rood Wit  flink aan en dat leverde in de 52e minuut een 2 – 3 voorsprong op. Leveroy bleef  echter geloven in hun kansen  en werd ook beloond. In de 69 e minuut scoorde Daniel Breukers de gelijkmaker 3 – 3. Rood Wit zette alles op de aanval maar Leveroy bleef vrij eenvoudig op de been. Het was Daniel Breukers die  zelfs de kans kreeg op de winnende treffer voor Leveroy  maar de keeper wist redding te brengen. Na 90 minuten stond er dan ook een verdienstelijke  3 – 3 op het bord en was Leveroy de morele winnaar van de dag. Komende zondag weer een thuiswedstrijd, dan komt RKSVV uit Swartbroek op bezoek.

Leveroy 3 deed ook weer prima zaken door voor  de 2e keer op rij een overwinning te pakken.  Thuis werd RKSVN 5 verslagen met 3 – 2. Net als vorige week in Heythuysen kwam het 3e met 0 – 2 achter maar wist dit alsnog om te draaien. Bij de rust was het 1 – 2 en na de thee werd dit omgezet in een 3 – 2 overwinning. Voor het 3e scoorde Bart Cillekens 2x en Wouter Greijmans.

z 17 b 2019