Leveroy sluit af met 4 - 1 winst. 1e zege dames 2

Leveroy heeft het seizoen afgesloten met een verdiende 4 – 1 overwinning tegen Crescentia. In Tungelroy speelde Leveroy een prima wedstrijd en behaalde hierdoor de 2 e overwinning van het seizoen. Leveroy begon sterk aan de wedstrijd en kwam tot diverse kansen. In de 18 e minuut werd Thuur Korten onderuit gehaald in de 16 meter dus strafschop voor Leveroy. Aanvoerder Roel Marcus schoot in eerste instantie nog tegen de keeper maar de terug springende bal werd door Roel binnen gewerkt  0 – 1.  Ook hierna bleef Leveroy beter en had het beste   van het spel.  In de 42 e minuut was het Thuur Korten die met een geplaatst schot de doelman verraste en de op dat moment verdiende 0 – 2 maakte. Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde, Leveroy spits Appie Muchref leek de 0 – 3 te maken maar op advies van de grensrechter werd dit doelpunt afgekeurd. In de tegenaanval was het Crescentia dat middels een afstandsschot op 1 – 2 kwam. Even dacht men het zal toch niet weer fout gaan, maar binnen 5 minuten herstelde Leveroy de marge van 2 doelpunten. Het was wederom Thuur Korten die scoorde en de 1 – 3 op het scorebord zette. Hierna controleerde Leveroy de wedstrijd en verzuimde uit te lopen naar een hogere score. In de slotminuut was er dan toch nog de 1 – 4 na een fraaie actie van Appie Muchref. Een prima sluitstuk van de competitie. Op naar volgend seizoen maar nu even zomerstop voor de mannen van coach Wijnants.

Dames 2 zorgde voor een verassing door vandaag de eerste overwinning te pakken bij nummer voorlaatst SNA 2. Leveroy kwam voor rust op 0 – 1 (Indy Coolen). Na rust werd het al snel 1 – 1 maar Leveroy kwam weer goed in de wedstrijd en het was uitblinkster Indy Coolen die 2 keer fraai scoorde en zodoende de stand op 1 – 3 bracht. 9 minuten voor tijd kwam de thuisploeg terug tot 2 – 3 en werd het nog een spannende slotfase. Maar Leveroy hield stand en boekte zodoende de  eerste overwinning van het seizoen.

Leveroy 2 verloor de laatste wedstrijd van het seizoen met 0 – 6 van DFO 4.

z 21 a 2023