Leveroy verliest bij koploper SVH 39

Leveroy moest vandaag aantreden tegen de koploper van de 5e klasse C  het ongeslagen SVH 39 uit Herkenbosch. Wie vanmorgen buiten keek dacht vandaag geen voetbal !!!, het Leveroyse land en de velden lagen bedekt met een 5 cm laagje sneeuw. Verbazing dan ook bij spelers en leiding dat de wedstrijd in Herkenbosch gewoon doorging. Maar het was terecht want aangekomen in Herkenbosch lag er een groene grasmat, de sneeuw had blijkbaar bij de plaatselijke voetbalclub halt gehouden. Om exact 14.00 uur blies scheidsrechter Verhaeg uit Kronenberg voor de aftrap. Leveroy begon prima aan de wedstrijd en nam na 2 minuten de leiding door een doelpunt van Joep Raemakers die een hoekschop (die de keeper van SVH totaal verkeerd beoordeelde) afrondde en de 0 – 1 op het scorebord zette. Hierna was Leveroy de betere ploeg maar verzuimde tot 2 keer toe de marge op te voeren. De rood-witten van SVH kwamen echter na 20 minuten terug in de wedstrijd, een duw fout ten opzichte van de keeper van Leveroy werd niet gezien door de scheidsrechter  en SVH profiteerde door de 1 – 1 binnen te werken. Nog geen 6 minuten later was het 2 – 1 voor de thuisploeg die middels hun gevaarlijke aanvallers scoorde. Leveroy probeerde het wel maar de laatste pas was vaak net niet goed. Net voor rust sloeg de thuisploeg wederom toe toen een verdediger van Leveroy de bal precies in de voeten van de spits van SVH kopte, deze wist hier wel raad mee en ronde prima af 3 – 1. Na de rust moest Leveroy komen en kon de thuisclub naar hartenlust afwachten en toeslaan middels hun snelle buitenspelers. Dit gebeurde dan ook 2 keer waardoor de eindstand op 5 – 1 kwam. Volgende week net voor kerstmis nog een inhaalduel, Leveroy ontvangt dan GKC/RKHVC aanvang is om 14.00 uur.

z 16 r 2018