Leveroy verliest bij Rood Wit 67

Leveroy moest na een aantal weken zonder voetbal  aantreden  bij de nummer 3 op de ranglijst Rood Wit 67 uit Budel-Dorpplein. Op deze regenachtige middag begon de thuisclub goed en raakte in de eerste minuut al gelijk de lat, gelukkig voor Leveroy sprong de bal weer het veld in. Na een goed kwartier was er voor Leveroy de uitgelezen kans op de openingstreffer maar een bal die terugkwam van de lat werd door Daniel Breukers helaas over geschoten. Niet veel later was het de thuisploeg die door matig verdedigen aan Leveroyse kant op voorsprong kwam 1 – 0. In het verdere verloop hadden beide ploegen weinig tot geen kansen. Echter in de 44e minuut mocht Rood Wit vanaf 30 meter aanleggen voor een vrije trap en deze werd op fraaie wijze binnen geschoten door een Rood Wit speler. Men leek dan ook met deze 2 – 0 achterstand te gaan rusten maar balverlies op het middenveld van Leveroy werd genadeloos afgestraft door de thuisploeg en de 3 – 0 ruststand was een feit. Na de rust stond Leveroy voor  een eigenlijk onmogelijke opgave om hierin verandering te brengen. Er werd iets beter gespeeld maar tot echte doelkansen kwam Leveroy niet. Ook de thuisploeg speelde niet echt goed, De kansen die er al waren werden door prima keeperswerk van Jack van Diepen onschadelijk gemaakt en zodoende eindigde de wedstrijd in een 3 – 0 nederlaag voor Leveroy. Komende zondag wacht een thuiswedstrijd tegen Walburgia en kan Leveroy hopelijk weer eens punten pakken.

Leveroy 2 moest vandaag aantreden tegen de nummer laatst op de ranglijst RKSVO 6. Na ruim 20 minuten was er een 2 – 0 voorsprong voor het 2e en leek het er op dat men een simpele zege zou boeken. Echter net voor rust kwam RKSVO terug tot 2 -1. Na de rust was het spel van beide kanten matig en duurde het tot een kwartier voor tijd eer Leveroy op 3 – 1 kwam. Enkele minuten voor tijd kwam RKSVO nogmaals terug tot 3 – 2 maar 1 minuut later werd het 4 – 2 voor Leveroy en was de wedstrijd beslist. Voor het 2e scoorde Joeri Dielissen 2x, Maurice Wetemans en Bart Cillekens.

Leveroy 3 speelde thuis tegen Maasgouw 4 en na 4 minuten stond er al een 1 – 1 stand op het bord. Maasgouw opende de score maar Leveroy trok 1 minuut later de stand via Jarno Hendrikx al weer gelijk. Met deze vroege treffers ging men ook rusten. Na de rust kwam Maasgouw gelukkig op 1 – 2, Leveroy kreeg hierna nog prima kansen op de verdiende gelijkmaker, echter deze viel helaas niet meer.

De dames verloren de uitwedstrijd bij Schaesberg met 4 – 1. Voor Leveroy scoorde Marlou van Diepen.

z 08 n 2020