Leveroy verliest in Koningslust

Leveroy speelde vandaag de uitwedstrijd tegen Koningslust. De thuisclub stond op de 5e plaats en is een goede suptopper in de 5e klasse. Toch was het verschil in de eerste helft niet terug te zien op het veld. Het was Leveroy dat in de eerste 35 minuten het betere van het spel had. Echter dit werd niet omgezet in doelpunten. De grootste kans was voor Appie Muchref maar zijn schot ging vanuit de binnenkant van de paal weer terug in het veld. En als je dan zelf niet doeltreffend bent doet de tegenstander dit. In de 37e minuut beland een afstandsschot van Koningslust pardoes via  de binnenkant van de paal in het doel en  geeft keeper van Diepen het nakijken 1 - 0. Na de rust is het de thuisclub wat op zoek gaat naar een 2e treffer maar de Leveroyse verdediging staat goed en weerstaat de druk vrij gemakkelijk. In het laatste kwartier zet Leveroy alles op de aanval maar het geluk zit de mannen van coach Wijnants niet mee. Een schot van Chrit Corsten wordt met kunst en vliegwerk gekeerd op de doellijn, 4 minuten voor tijd weet de thuisploeg de 2 - 0 te scoren na een snelle tegenaanval en is de wedstrijd beslist. De 3 - 0 in de 94 e minuut is dan ook nog louter voor de statistieken. Nu even rust en dan volgt op 5 maart de derby uit bij Eindse Boys.

Leveroy 2 verloor de uitwedstrijd bij Eindse Boys 3 nipt met 1 - 0. Daar waar een puntje er zeker inzat.

De dames verloren uit bij Wittenhorst met 2 - 0 en blijven door dit resultaat 5e in de rangschikking. Komende woensdag wordt er thuis gespeeld tegen Amstenrade aanvang van dit duel is om 20.00 uur.

z 12 a 2023