Leveroy wint na huzarenstukje in slotfase

Leveroy heeft haar eerste winst gepakt door thuis met 3 – 2 te winnen van Crescentia. In de eerste helft was Leveroy duidelijk de betere ploeg en kwam Crescentia nauwelijks op de helft van Leveroy. Na een aantal gemiste kansen was het in de 28 e minuut raak Daniel Breukers bediende Nick Opheij en deze kon van dichtbij de 1 – 0 maken. Hierna verzuimde Leveroy door te drukken en het verschil groter te maken, erger nog  was   het dat net voor rust  Crescentia  in een van de spaarzame aanvallen zelfs de 1 – 1 scoorde.  En zo was het Leveroy dat met een slecht gevoel de rust inging. In de tweede helft eenzelfde beeld Leveroy speelde op de helft van Crescentia dat met man en macht verdedigde en zelfs bij de eerste de beste aanval op voorsprong kwam. Keeper van Diepen schatte een hoge bal verkeerd in en liet hem los de spits van Crescentia maakte dankbaar gebruik en een onwaarschijnlijke 1 – 2 (61)  stond ineens op het bord. Hierna zette Leveroy nog meer in op de aanval maar leek niks meer te lukken met een bal op de lat van Bart Cillekens was Leveroy dicht bij de gelijkmaker. Maar Crescentia hield  met 11 man voor het eigen doel met hangen en wurgen stand. Leveroy leek dan ook tegen een nederlaag aan te lopen maar dit liep anders want het was Mathijs Vestjens die 1 minuut voor tijd ondanks een vlagsignaal van de grensrechter door mocht gaan en beheerst de 2 – 2 scoorde. Hierna volgde een stormloop van Leveroy op het doel van Crescentia . Uit een hoekschop raakte Thijs Jenniskens de kruising en leek het dat het bij 2 – 2 bleef. Maar invaller Joep Peeters (94 e minuut hij had de smaak te pakken door in de ochtend al 5 keer te scoren bij het tweede team) dacht hier anders over een prima pas van Mathijs Vestjens werd door hem subliem afgewerkt en alles wat Leveroy was vierde dit of als het een kampioenschap was. Eindelijk weer eens een overwinning in een competitieduel dit was lang geleden en de vreugde was dan ook groot dat eindelijk het dubbeltje eens de kant van Leveroy op viel. Volgende week wederom thuis dan staat de derby tegen Heythuysen op de rol.

Leveroy 2 behaalde een monsterscore door uit bij RKSVV met liefst 12 – 0 te winnen.
De wedstrijd werd sterk gestart, en vanaf de eerste minuut waren het de flanken, waar Niek Scheenen en Wouter Greijmans voor veel gevaar zorgden en de ballen naar het centrum stuurde. Dit resulteerde in een vrije schop (Dave Kierkels) en een penalty (Joeri Dielissen) welke door Leveroy vakkundig werden afgemaakt. Net voor rust scoorde Joep Peeters nog de 0 – 3. Ook na de rust bleef Leveroy de weg naar voren zoeken en was het vanuit het centrum waar Tim en Dave Kierkels die de spitsen in positie brachten waardoor Leveroy zich ontpopte tot een goed geoliede doelpuntenmachine met een zuivere hattrick voor zowel Joep Peeters al Joeri Dielissen werd het 0 – 9 , Orwa Muchref, Joep Peeters en Dave Kierkels bepaalde de eindstand op 12 – 0.

Leveroy 3 verloor haar derde duel in deze competitie door met 5 – 0 te verliezen bij Maasgouw 3. In de eerste helft gaf men nog goed tegenstand en bleef het bij een 1 – 0 achterstand bij de rust. In de tweede helft was Maasgouw te sterk en liep dan ook uit naar 5 – 0.

o 16 e 2017