Nederlaag Leveroy in derby

Leveroy heeft zijn laatste wedstrijd van deze lange competitie verloren. In de uitderby bij de buren van Eindse Boys werd het 4 – 1 voor de thuisclub.

In de eerste helft gebeurde er aanvankelijk weinig voor beide doelen tot dat in de 25 e minuut Daniel Breukers in de 16 meter in de rug werd gesprongen, een strafschop was het gevolg en deze werd feilloos binnen geschoten door Roel Marcus. Hierna drong Eindse Boys wel aan maar echt gevaarlijk werd het niet voor het doel van Leveroy. Toch werd het nog 1 – 1 voor de rust in de extra tijd van de eerste helft mocht ook Eindse Boys aanleggen voor een strafschop na een handsbal aan Leveroy zijde ruststand derhalve 1 – 1. Na de rust was het spelbeeld niet veel anders bij Leveroy kreeg Sjoerd Brentjens een publiekswissel omdat hij door blessureleed noodgedwongen moet gaan stoppen. Na een goed kwartier komt Eindse Boys op voorsprong door een misverstand in de Leveroyse defensie heeft de spits vrije doorgang op het doel en scoort de 2 – 1 . in de 70e minuut wordt het 3 – 1 voor de Boys en is de wedstrijd feitelijk gespeeld. Echter in de laatste 20 minuten is er nog een hoofdrol voor  arbiter Mazzei die maar liefst 4 keer  rood geeft . Eerst krijgt Roel Marcus van Leveroy direct rood na een overtreding, de reactie van de speler van Eindse Boys naar Roel toe wordt ook met rood bestraft. Hierna geeft de scheidsrechter (die het spel volgt van grote afstand) 10 minuten voor tijd een strafschop aan Eindse Boys na een vermeende overtreding van Leveroy doelman van Diepen de 4 – 1 is het gevolg. In de laatste minuut een zelfde situatie waarin  de scheidsrechter de bal  wederom op de stip legt en hij doelman van Diepen zijn 2e gele (dus rode) kaart geeft. In alle tumult mag ook nog de spits van Eindse Boys het veld verlaten, wegens commentaar krijgt ook hij  zijn 2e gele kaart. Veldspeler Chrit Corsten neemt de plaats in van doelman van Diepen en weet de toegekende strafschop te stoppen waarna de warrig  leidende scheidsrechter tot opluchting van alles en iedereen de wedstrijd affluit. Leveroy sluit hierdoor het seizoen af op een 10e plaats met 29 punten.

Leveroy 2 maakte vandaag geen fout in de titelrace met Merefeldia. Thuis werd simpel gewonnen van SVSH 3 bij rust was de stand al 6 – 0. In de tweede helft kwam hier nog een treffer bij en zodoende werd de eindstand bepaald op 7 – 0. De doelpunten kwamen van Joep Peeters 4x, Tim Kierkels, Peter Stultiens en Bruce Verdonschot (100e treffer dit seizoen). Leveroy heeft hierdoor nog alles in eigen hand om het kampioenschap te pakken. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen GKC/RKHVC 3 en op 10 juni het laatste duel thuis tegen DESM 4.

Leveroy 3 verloor vandaag nipt van Roggel 4 met 2 – 3. Het team speelde een prima wedstrijd maar werd niet beloond met een verdiend punt. Simon de Klein wist 2 keer te scoren vanaf de strafschopstip.

o 28 a 2018