Nederlaag Leveroy in Egchel

Leveroy moest op deze Hemelvaartsdag aantreden in en tegen Egchel. Op een slecht veld waar het gras niet 2 kontjes maar wel 6 kontjes hoog was viel er voor de toeschouwers weinig te genieten. In de beginfase was Egchel de betere ploeg maar erg veel doelgevaar leverde dit niet op. Ook Leveroy werd nauwelijks gevaarlijk behoudens een afstandschot van Roel Marcus hoefde de keeper zich niet erg in te spannen. Waar iedereen zich al verzoende met een 0 – 0 ruststand was het net voor rust de spits van Egchel die aan de verdediging van Leveroy ontsnapte en de 1 – 0 maakte. Na de rust ging het spel op en neer en grossierde beide ploegen in veel foute passes en balverlies. Egchel kwam echter na een uur op een wel erg goedkope wijze aan de 2 – 0 , verdediger Thijs Jenniskens maakte ongelukkig hens in de 16 meter en de scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Dit buitenkansje werd door Egchel daarna feilloos benut. Hierna moest Leveroy komen maar kwam de ploeg niet echt gevaarlijk voor het doel van Egchel. Slechts een keer was er een kans op de aansluitingstreffer door Nick Opheij maar zijn inzet werd door een verdediger van de lijn gehaald. Aanstaande zondag weer een nieuwe kans op punten dan gaat de ploeg naar VCH uit Blerick.

Leveroy 2 speelde afgelopen dinsdag al haar wedstrijd uit bij RKSVO 3. Het tweede won deze inhaalwedstrijd met 3 – 0 en blijft zodoende op 1 punt achterstand op koploper Merefeldia.

Voor Leveroy scoorde Joeri Dielissen 2x en Peter Stultiens.

Leveroy 3 was wederom kansloos en moest vandaag een 9 – 0 nederlaag slikken in en tegen HEBES 3.

g 11 a 2018