Nipt verlies dames

Pijnlijke nederlaag dameselftal

Na ruim 3 maanden pauze hervatte Leveroy VR1 vandaag de competitie met een uitwedstrijd tegen SSS'18 VR1, de nummer voorlaatst in de rangschikking. Waar de gasten zich vóór de winterstop, in een waar doelpuntenfestijn, nog de sterkste toonde, trok vandaag de thuisclub, in een wedstrijd waarin de kansen schaars waren, aan het langste eind: 1-0.

De ploeg uit Overloon had de gehele wedstrijd het initiatief en gaf Leveroy niet de gelegenheid het balletje rond te laten gaan. Na een klein kwartier spelen verdween een zondagsschot pardoes achter Saskia Aspers, waardoor Leveroy op achtervolgen was aangewezen. Ondanks goede wil en een gezonde dosis vechtlust, vooral in de bij vlagen grimmige tweede helft, kwamen de rood-witten eigenlijk geen enkele keer dreigend voor het vijandelijke doel. Aangezien ook de voorwaartsen van SSS’18 voor weinig doelgevaar zorgden, bleef het verschil tussen beide teams ook na 90 minuten bij dat ene, vroege doelpunt.

Leveroy zakt na vandaag een plekje op de ranglijst en staat nu 6e. Het verschil met SSS’18, dat 10e en voorlaatste blijft, is nog slechts twee punten. Volgende week speelt Leveroy om 10.30 uur thuis tegen OVCS uit Sittard.

z 11 n 2018