Onnodig verlies dames

Dames wederom zeer onfortuinlijk

In een wedstrijd met veel overeenkomsten met het duel van vorige week heeft SV Leveroy VR1 opnieuw een ruime nederlaag moeten slikken. Hoewel Beerse Boys VR1, medekoploper in de 2e periode, met 1-5 won, kroop het meermaals door het oog van de naald.

Leveroy startte furieus en creëerde in de beginfase een handvol mogelijkheden om de score te openen, maar het doelpunt viel aan de andere kant. De thuisclub, vandaag spelend in het blauw-wit, liet zich door deze tegenslag niet uit het veld slaan en joeg middels een flinke dosis werklust en vlot lopende combinaties op de gelijkmaker. Het elftal van Wim Zwambag kende echter, net als vorige week, geen greintje geluk in de afronding. De bezoekers daarentegen toonden zich een stuk effectiever. Aan een van de spaarzame aanvallen hielden de gasten uit Middelbeers een strafschop over, welke feilloos werd benut: 0-2.

Na 10 minuten spelen in de tweede helft, moest Yvonne Dortant geblesseerd het veld verlaten; een nieuwe domper voor de thuisclub. Toch bracht Sildra Zwambag niet veel later weer hoop in de Leveroyse harten. Ze haalde van afstand doeltreffend uit en het vertrouwen in een gunstige afloop was meteen terug. Zeker met de wetenschap dat Leveroy dit seizoen vaker bewezen heeft als geen ander terug te kunnen komen van een achterstand. Met een fantastische redding op een inzet van Sandra Smeets voorkwam de prima keepende sluitpost van Beerse Boys de gelijkmaker, terwijl ze ook bij een aantal hoekschoppen haar doel, zij het met het nodige kunst- en vliegwerk, schoon wist te houden. In de toenemende drang naar voren, verwaarloosde Leveroy haar defensieve taken. Hoewel Saskia Aspers in een eerder stadium de 1-3 nog kon voorkomen, werd ze een kwartier voor tijd kansloos gelaten door een van de behendige Brabantse aanvalsters. Met de moed der wanhoop probeerde Leveroy zich nog terug te knokken in de wedstrijd, maar de spreekwoordelijke tank was leef. Beerse Boys profiteerde optimaal en scoorde nog twee keer.

Door de uitslagen van vandaag zakt Leveroy een plekje op de ranglijst en staat het 9e. Aanstaande dinsdag staat een uitwedstrijd op het programma tegen Festilent VR, de nummer 8. De wedstrijd in Zeeland begint om 20.00 uur.

z 29 u 2018