Ook RKSVN te sterk voor Leveroy

Leveroy speelde vandaag thuis in een onwerkelijk decor tegen RKSVN uit Neer. Door de corona maatregelen was er geen publiek welkom, het was dan ook akelig stil op het sportpark in Leveroy. Dan de wedstrijd, hierin begonnen beide teams met een gezonde dosis inzet wat resulteerde in enkele kleine kansen aan beide kanten. In de 15e minuut werd een vrije trap door RKSVN snel en op de verkeerde plaats genomen en plots stond de spits van Neer oog in oog met keeper van Diepen en scoorde beheerst de 0 – 1. Rond het half uur kreeg Leveroy een dot van een kans op de gelijkmaker maar paal en lat stonden een doelpunt in de weg. Net voor de rust was slap ingrijpen aan Leveroy kant er debet aan dat RKSVN op 0 – 2 kwam en zodoende comfortabel aan de thee kon. Na de rust een beter Leveroy maar het vele balbezit leverde amper kansen op. RKSVN leunde achterover en scoorde in de 75 e minuut uit hun eerste kans in de 2e helft de 0 – 3. De wedstrijd was gespeeld, Leveroy kreeg nog een strafschop maar ook dit buitenkansje was vandaag niet besteed aan het team van Jurgen Geurts. Komend weekend is Leveroy vrij waarna over 2 weken Sterksel op bezoek komt.

Leveroy 2 speelde de derby tegen Eindse Boys 3. In de eerste helft kwam Leveroy op voorsprong door een doelpunt van Bram Rutten, dit was tevens de ruststand. Halverwege de 2e helft kwam Eindse boys op gelijke hoogte, een als voorzet bedoelde bal viel gedragen door de wind pardoes achter keeper Hermans. Beide teams leken hierna tevreden met het terechte gelijkspel, maar 3 minuten voor tijd vond Eindse Boys toch nog een gaatje in de Leveroyse verdediging en ging er met de 3 punten vandoor.

z 04 e 2020