Pijnlijke nederlaag Leveroy

Op deze lenteavond moest Leveroy aantreden in een competitieduel met het laag geklasseerde Crescentia uit Tungelroij. Bij Leveroy waren een aantal spelers door blessures,een schorsing en verplichtingen elders niet beschikbaar. Op de opstelling stonden dan ook een 3 tal spelers die pas 15 jaar zijn. Hiervan maakte Chrit Corsten zijn debuut in de basis en deed dit heel verdienstelijk. Leveroy begon ook goed aan de wedstrijd en na 2 minuten dacht iedereen aan een strafschop toen Joeri Dielissen binnen de beruchte lijnen onderuit werd gehaald, echter de scheidsrechter zag hierin geen overtreding. Leveroy bleef sterker en kreeg via Mustapha Zaidy en Daniel Breukers prima kansen om de score te openen. Na een kleine 20 minuten werd het spel van Leveroy minder en ging men steeds meer mee in het voetbal van de tegenstander. De ploeg uit Tungelroij kwam er op de counter af en toe gevaarlijk uit en wist zelfs 5 minuten voor rust op voorsprong te komen, een schot verdween pardoes in het doel van Leveroy en het stond zomaar 1 – 0. Toch kwam Leveroy nog voor de rust weer op 1 – 1 via een mooie boogbal over de keeper wist Mustapha Zaidy de stand weer gelijk te trekken. Wie na rust dacht dat Leveroy nu wel orde op zaken zou stellen kwam bedrogen uit, binnen de minuut stond Crescentia op 2 – 1. Een bal die als voorzet bedoeld was viel zomaar achter doelman Bram Rutten. Leveroy moest nu nog meer komen maar het lukte maar niet om de spitsen in stelling te brengen, er werd veel balverlies geleden en passes kwamen niet of nauwelijks meer aan. De ploeg uit Tungelroij leunde achterover en speelde op de counter en werd via schoten uit de 2e lijn nog het gevaarlijkst. Uit een van deze schoten werd het 5 minuten voor tijd zelfs 3  - 1 en was de wedstrijd beslist. Een (zeer) slechte 2e helft van Leveroy, komende zondag zal het in de uitwedstrijd bij RKSVV beter moeten wil er een goed resultaat worden geboekt.

g 13 u 2018