Puike winst Leveroy bij St Joost 4-2

Leveroy heeft een prima overwinning geboekt in de uitwedstrijd bij St Joost. Daar waar vele wedstrijden werden afgelast vanwege de regenval van de afgelopen dagen kon er bij St Joost prima gespeeld worden. De wedstrijd begon van beide kanten voorzichtig met weinig gevaar voor de doelen. In de 13e minuut kwam echter  St Joost door een slechte inspeelbal van de Leveroyse verdediging  gelukkig op voorsprong 1 – 0. Leveroy leek hierna wakker geschrokken en herstelde de schade in de 20 e minuut door een kopbal van Nick Opheij en stond het weer snel 1 – 1. Hierna speelde Leveroy zijn beste fase in de wedstrijd en kwam na 27 minuten op een 1 – 2 voorsprong, het was Daniel Breukers die vanaf rechts een prima schot afleverde wat door de keeper van St Joost nog maar net gekeerd kon worden, echter de terug springende bal werd door Marijn Hermans vol overgave binnen geschoten 1 – 2.  Met nog  5 minuten op de klok in de eerste helft speelde Nick Opheij zijn tegenstander op links prima uit en ronde geweldig af in de korte hoek en liet zodoende de keeper van St Joost kansloos 1 - 3. Na de rust probeerde de thuisclub het wel maar werd zelden gevaarlijk voor het Leveroyse doel dat prima verdedigd werd door Bram Rutten. Het was Leveroy dat de beste kansen kreeg maar net niet het laatste zetje kon geven naar de 1 – 4. In de slotfase werd het nog even spannend toen uit een vrije trap St Joost de 2 – 3 scoorde, maar vanaf de aftrap gaf Roel Marcus een fantastische bal op invaller Mike Spierings, zijn lobje ging over de keeper maar werd prima binnen getikt door de meegelopen Nick Opheij ,die met zijn 3 doelpunten de man off de match was. De 2e zege van het seizoen was een feit door een prima team prestatie. Nu rest de winterstop om op 26 januari de draad weer op te pakken in een thuisduel tegen MBC.

z 15 r 2019