Puntendeling in derby

Na een lange voetballoze periode  kon er vandaag onder prima omstandigheden weer eens gespeeld worden. Op het programma stond de derby tegen Eindse Boys en deze wedstrijd kende in de laatste edities vaak een spectaculair verloop. Onder opkomst muziek van de  champions league  gingen de toeschouwers er dan ook eens goed voor zitten. De boys uit Eind kwamen iets beter uit de startblokken dan Leveroy en dit resulteerde in de 14e minuut in de openingstreffer van Bram Knapen 0 – 1. Hierna kwam Leveroy wat beter in haar spel en kreeg ook mogelijkheden op de gelijkmaker. Na een goed half uur claimde heel Leveroy een strafschop toen Marijn Hermans binnen de 16 meter onderuit werd gehaald maar de scheidrechter van dienst wuifde alle protesten weg. Beide ploegen gingen dan ook rusten met een 0 – 1 stand. Na rust een beter Leveroy en dat resulteerde na 53 minuten in de verdiende gelijkmaker, Het was Mathijs Vestjens die Daniel Breukers alleen voor de keeper zette en deze scoorde beheerst de 1 – 1. Leveroy bleef het betere spel houden in de 2e helft maar tot echt grote kansen kwam het aan beide kanten niet meer. Alleen Mathijs Vestjens teste de keeper van Eindse Boys nog maar deze wist met een prima redding een voorsprong voor Leveroy te voorkomen. In de slotfase was er nog enige commotie toen een speler van Eindse Boys zijn 2e gele (dus rood) kaart kreeg. Na enkele minuten blessuretijd floot scheidsrechter Gruijters het verder sportieve duel af en konden beide ploegen wel vrede hebben met het gelijke spel. Volgende week wacht Leveroy een uitwedstrijd bij Walburgia uit Ohe en Laak.

Ook Leveroy 2 moest vandaag spelen tegen Eindse Boys, echter in deze wedstrijd waren de Boys de betere ploeg en wonnen na een 0 – 2 ruststand met 0 – 4.

Leveroy 3 beleefde een goede dag door de thuiswedstrijd tegen Merefeldia 7 met maar liefst 5 – 0 te winnen. Het 3e was de gehele wedstrijd de betere ploeg en won dan ook verdiend. De treffers kwamen van Martijn Crins 3x, Joep Peeters en Paul Kierkels.

De dames deden vandaag prima zaken door de uitwedstrijd bij Nemelaer uit Haren met 3 – 2 te winnen. De overwinning was moeizaam, na een 1 – 0 achterstand bij de rust wist Sandra Smeets de gelijkmaker te scoren. Echter 2 minuten later stond men weer met 2 – 1 achter. Toch was het wederom Sandra Smeets die Leveroy op 2 – 2 zette. Het duel leek op een gelijkspel uit te draaien maar Marlou van Diepen dacht hier anders over en scoorde 3 minuten voor tijd alsnog de winnende treffer voor Leveroy.

o 18 a 2019