Verlies dames, ruime winst 2e in inhaalwedstrijd

Gifbeker voor Leveroy VR1 nog steeds niet leeg

Op bezoek bij Festilent VR1 heeft het damesteam van Leveroy een 4-1 nederlaag geleden. Hoewel de zege van de thuisclub op basis van het veldspel en de kansenverhouding terecht was, kwam hij op nogal wrange wijze tot stand.

Op een zeer slecht te bespelen veld hadden de rood-witten veel moeite om de bal in de ploeg te houden. Festilent, dat Leveroy ook nauwelijks de gelegenheid gaf om te voetballen, creëerde vóór rust het meeste doelgevaar, maar grote kansen bleven de eerste 45 minuten uit.

Vroeg in de tweede helft spatte een schot van Sandra Smeets op de lat uiteen, waarna Festilent niet veel later de score opende via een harde en welgemikte kopbal. Aan deze treffer hing overigens een luchtje: waar heel Leveroy dacht aan een vrije trap voor de bezoekers, gaf de jonge scheidsrechter een hoekschop aan de tegenstander met een doelpunt als resultaat.

Ook de tweede goal van Festilent deed bij menigeen de wenkbrauwen fronsen. Keepster Saskia Aspers speelde de bal, maar de arbiter oordeelde anders en kende een strafschop toe: 2-0. Via Marlou van Diepen kwam Leveroy terug in de wedstrijd, maar een pijnlijke misser in de verdediging bracht de marge alweer snel op twee.

Een kwartier voor tijd werd Nicole Barten hardhandig onderuit gehaald. Waar zelfs de supporters van de thuisclub rekenden op een tweede gele, en dus rode kaart voor de speelster die in de fout ging, hield de leidsman de kaarten op zak. Juist Leveroy moest in de slotfase verder met een 'mannetje' minder. Nicole kon niet verder en moest geblesseerd het veld verlaten, terwijl er geen wissels meer voor handen waren. Vlak voor tijd buitte Festilent de overtalsituatie uit en werd de 4-1 eindstand bepaald.

Ook gezien het programma van de concurrentie, wordt het voor Leveroy een hele kluif om de nacompetitie voor klassebehoud te ontlopen. Aanstaande zondag staat de volgende wedstrijd alweer op het programma.  OVCS VR1 uit Sittard komt dan op bezoek. De wedstrijd op ons eigen sportpark begint, anders dan gebruikelijk, om 13.00 uur.

Leveroy 2 speelde op deze avond ook een inhaalduel. Hierin werd Roggel 6 met ruime cijfers verslagen 8-0. Bij rust was het (slechts) 2 - 0, na rust liep het 2e uit naar de ruime overwinning. De doelpunten kwamen van Joeri Dielissen 2x, Tim Kierkels 2x, Stefan v/d Wouw 2x, Bram v/d Plas 1x en een eigen doelpunt.

d 02 a 2018