Zuur verlies Leveroy in Monfort

Leveroy heeft vandaag een zure nederlaag moeten slikken in de uitwedstrijd bij SNA Monfort. Op het kunstgras van de thuisploeg had Leveroy het in het begin van de wedstrijd duidelijk moeilijk. De thuisploeg startte goed en testte in de beginfase (mede gesteund door een flinke wind)  zowel de paal als de lat, maar Leveroy kwam met de schrik vrij. Bij de eerste serieuze aanval van Leveroy was het echter gelijk raak omdat Daniel Breukers attent reageerde op een prima diepe pas 0 – 1 (17). Echter 2 minuten later is er de gelijkmaker voor de thuisploeg door onzorgvuldig verdedigen aan  de kant van Leveroy, en  is het snel weer 1 – 1, In deze stand komt voor de rust geen verandering meer. In de 2e helft  Is het Leveroy dat gelijk het initiatief neemt en  tot 2 keer toe vrij voor de keeper komt maar deze kansen zijn helaas niet besteed aan het team van trainer Jurgen Geurts. En dan slaat de oude voetbalwet toe, als je de kansen niet benut doet de tegenstander dit wel. In de 65e en 77 e minuut  slaat SNA toe en benut de kansen wel en komt zodoende op een  fortuinlijke 3 – 1 voorsprong. Leveroy zet nogmaals alles op de aanval en krijgt ook kansen maar behoudens een doelpunt van Joep Raemakers in de 86e minuut komt het niet meer. Een onnodige nederlaag dus hopelijk kan men de bakens verzetten om de volgende week thuis tegen Rood Wit 67 wel punten te pakken.

Leveroy 2 speelde vandaag de uitwedstrijd in en tegen RKSVO 6. Leveroy pakte een 1 – 0 voorsprong via Mike Spierings maar wist dit  niet om te zetten in winst doordat RKSVO in de 2e helft alsnog langszij kwam 1 – 1.

z 29 f 2019