Dames doen goede zaken

Leveroy VR1 grijpt laatste strohalm

Het was een fraaie dag vandaag voor het dameselftal van SV Leveroy. En dat lag beslist niet alleen aan het stralende lenteweer. In de thuiswedstrijd tegen OVCS VR1 werd een terechte en zeer welkome overwinning geboekt. Voor de derde zondag op rij eindigde een wedstrijd van de rood-witten in 5-1. In tegenstelling tot de vorige weken, dit keer in Leveroys voordeel.

Bij Leveroy was er eindelijk weer een basisplek voor Simone Koolen, die door een blessure weken aan de kant werd gehouden. De rentree van de middenveldster zorgde voor meer aanvallende mogelijkheden bij de thuisclub, waar een overwinning, in de strijd om lijfsbehoud, broodnodig was. OVCS had zich afgelopen jaren ontwikkeld tot een ware ‘angstgegner’ voor het team van Wim Zwambag en Leon Vaes, maar de Sittardse ploeg had na de wintersop, net als Leveroy overigens, nog meer één duel gewonnen.

Leveroy kwam na 11 minuten spelen op voorsprong. Marlou van Diepen ontving de bal uit een vrije schop en schoot in twee instanties binnen. De linkerspits was ook dicht bij Leveroys tweede, maar raakte de paal. Na ongeveer een half uur zorgde Cobianne van Laarhoven met twee doelpunten in korte tijd voor een geruststellende marge in Leveroys voordeel. Bij haar eerste treffer was ze alert, nadat een inzet van Petra van de Kruijs via de keepster terug het veld in kwam. Bij haar tweede doelpunt, was ze er opnieuw als de kippen, toen Yvonne Dortant eerst de paal raakte. De bezoekers hadden daar aanvallend weinig tegenover te stellen, ook omdat Leveroy haar zaakjes in defensief opzicht prima op orde had.

Na rust breidde Leveroy de voorsprong verder uit door goals van Petra van de Kruijs en Yvonne Dortant, die, net als Cobianne eerder die middag, hun eerste competitietreffers maakten van het seizoen. 10 minuten voor tijd deed OVCS iets terug, maar verder liet de thuisclub het niet komen.

De overwinning van vandaag brengt Leveroy in punten gelijk met OVCS. De voorsprong op Nemelaer, dat op de ‘gevaarlijke’ 10e plek staat is 6 punten, al heeft de ploeg uit Haaren wel een wedstrijd minder gespeeld.

Aanstaande donderdag moet Leveroy VR1 opnieuw aan de bak. Het speelt dan thuis om 10.30 uur tegen Rood-Wit ’62 VR1 uit Helmond.

o 07 a 2018